ΦΕΤΟΣ είναι αλήθεια ότι ο καιρός μέχρι τώρα μας έκανε πολλά κόλπα και κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τι μάς επιφυλάσσει για τη συνέχεια.
Οι δυνατοί άνεμοι είχαν ως αποτέλεσμα, πολλές φορές, να μείνουν ανεκτέλεστα τα δρομολόγια των πλοίων ή, πολύ πιο συχνά, να έχουν μεγάλες αλλαγές.
Οφείλουμε να αναφέρουμε ότι η συμπεριφορά των δύο εταιρειών που εξυπηρετούν τα Κύθηρα και των πρακτορείων τους ήταν άψογη στην εξυπηρέτηση των επιβατών και η ενημέρωση έγκαιρη και πλήρης. Επειδή όμως οι αλλαγές δεν οφείλονταν πάντα σε απαγορευτικά, κάτι που γινόταν ήδη από το 2017, έχουμε να κάνουμε μερικές προτάσεις, οι οποίες είναι καλό να μελετηθούν και από το υπουργείο Ναυτιλίας.
Όσον αφορά το πλοίο της γραμμής του Πειραιά, στις περισσότερες των περιπτώσεων αλλαγής δρομολογίων ή ακύρωσης δεν είχαμε απαγορευτικά. Όμως, και με την νυν εταιρεία, αλλά και πριν, το πρόβλημα ήταν έντονο. Και αυτό οφειλόταν στο είδος και το μέγεθος του πλοίου. Είναι αλήθεια ότι το κανάλι Αντικυθήρων-Κρήτης είναι ο κακός δαίμονας των ακτοπλόων και για το λόγο αυτόν φροντίζουν, όταν δουν κακοκαιρία, για την οποία οι ίδιοι από την πείρα τους, γνωρίζουν ότι θα δημιουργήσει προβλήματα, να λάβουν μέτρα πριν από τα απαγορευτικά, ακόμη και αν αυτά στη συνέχεια δεν εκδοθούν. Και, για να πούμε την αλήθεια, ορθώς έπρατταν και πράττουν γιατί με τον τρόπο αυτόν προστατεύουν τον κόσμο και προσφέρουν ασφάλεια.
Όμως, εφ’ όσον συμβαίνει αυτό συχνά, είναι φανερό ότι τα συγκεκριμένα πλοία, δεν είναι τα καλλίτερα για να ταξιδέψουν κάτω από τις παραπάνω συνθήκες. Άρα, θα πρέπει να δουν μήπως απαιτείται άλλος τύπος πλοίων, πλέον κατάλληλος για τις δικές μας θάλασσες. Δύσκολο; Ασφαλώς. Δεν είμαστε αιθεροβάμονες. Τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα είναι ανάδελφα νησιά και τα προβλήματα εξ αυτού αναμενόμενα, αφού δεν προσελκύουν μεγαλύτερα πλοία. Αυτό όμως οφείλει να το δει διαφορετικά πλέον το αρμόδιο υπουργείο για το μέλλον και να το λάβει υπ’ όψιν του στις προκηρύξεις.
Ίσως να υπάρχει λύση, σε περίπτωση που η εταιρεία διαθέτει στο στόλο της καταλληλότερο πλοίο (όπως τώρα) και μπορεί να το χρησιμοποιεί στις αντίστοιχες περιπτώσεις που οι συνθήκες δεν επιτρέπουν την κίνηση του πλοίου που έχει τη γραμμή. Φυσικά αυτό μόνον για το δίμηνο ακινησίας του τοπικού οπότε έχουμε και τα περισσότερα προβλήματα, αφού όλο τον άλλο χρόνο αλλλοσυμπληρώνονται αρμονικά. Ας το δουν αυτό, τόσο ο Δήμος και το υπουργείο, όσο και οι ανάδοχοι. Δεν είναι, νομίζουμε, κάτι αδύνατον.
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΥΘΗΡΑΪΚΑ ΣΤΟ ΦΥΛΛΟ ΜΑΡΤΙΟΥ 2022