Advertisement

Αλλάζουν όλα για τα ΑμεΑ – Προσωπικός βοηθός, κάρτα αναπηρίας και αλλαγές στα ΚΕΠΑ

Προσωπικούς βοηθούς από το κράτος θα έχουν τα άτομα με αναπηρία, έρχεται η κάρτα αναπηρίας για περισσότερους ενώ αλλάζει και η λειτουργία των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα. Ειδικότερα το πρόγραμμα του "προσωπικού βοηθού" θα ξεκινήσει πιλοτικά για 3.000 άτομα με αναπηρία και στην συνέχεια θα επεκταθεί./Αλεξάνδρα Κλειδαρά

591

Το κάθε άτομο με αναπηρία προσλαμβάνει από ιδίους πόρους, έναν προσωπικό βοηθό και ο βοηθός προσπαθεί να τον διευκολύνει σε δράσεις της ζωής του. Τώρα με πρωτοβουλία της υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Πρόνοιας Δόμνας Μιχαηλίδου και του γενικού γραμματέα Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας Γιώργο Σταμάτη το κράτος θα πληρώνει τον προσωπικό βοηθό. Μέσω μίας επιτροπής το άτομο με αναπηρία θα επιλεχθεί και θα εξεταστεί ότι έχει ανάγκη τον προσωπικό βοηθό.

Το πιλοτικό πρόγραμμα για τον προσωπικό βοηθό, αφορά σε 3.000 άτομα με αναπηρία και το ποσό που έχουμε προϋπολογίσει είναι στα 38 εκ. ευρώ, ώστε μετά το πιλοτικό πρόγραμμα να έρθει η ελληνική πολιτεία και να θεσμοθετήσει τον προσωπικό βοηθό ως πολιτική παροχής υπηρεσιών στα άτομα με αναπηρία.

Παράλληλα στόχος του υπουργείου Εργασίας είναι να δοθεί η κάρτα αναπηρίας μέχρι τέλος του χρόνου σε 170.000 άτομα με αναπηρία. Συγκεκριμένα ο δείκτης βοηθά στην παρακολούθηση της υλοποίησης της πολιτικής για τη χορήγηση της κάρτας αναπηρίας. Η χορήγηση της κάρτας αναπηρίας θα αντικαταστήσει τα πιστοποιητικά που απαιτούνται
έως σήμερα στις καθημερινές συναλλαγές των ατόμων με αναπηρία, διευκολύνοντας την καθημερινότητά τους. Στόχος για το 2021 είναι η ολοκλήρωση της πιλοτικής εφαρμογής και η χορήγηση της κάρτας σε ομάδα στόχο περίπου 170.000 ατόμων με αναπηρία (δικαιούχοι επιδομάτων
ΟΠΕΚΑ). Απώτερος στόχος είναι η εφαρμογή του έργου σε πλήρη κλίμακα με χορήγηση της κάρτας σε όλα τα άτομα με αναπηρία (περίπου 10% του πληθυσμού σύμφωνα με τον ΠΟΥ).

Επίσης ετοιμάζεται η Ενιαία Ηλεκτρονική Πλατφόρμα ΚΕΠΑ. Το έργο περιλαμβάνει την ψηφιοποίηση των διοικητικών διαδικασιών, όπως η υποβολή αίτησης και η έκδοση πιστοποιητικού αναπηρίας από τα ΚΕΠΑ για την απονομή συντάξεων αναπηρίας, προνοιακών επιδομάτων και λοιπών παροχών, μέσω της διαλειτουργικότητας μεταξύ των μητρώων και των βάσεων δεδομένων του Δημοσίου. Επιπλέον περιλαμβάνει ενέργειες για την απλούστευση των διαδικασιών, τη μείωση της γραφειοκρατίας και του χρόνου εξυπηρέτησης των πολιτών.

Στόχος είναι η βελτίωση των υπηρεσιών των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας για την ουσιαστική μείωση της επιβάρυνσης που υφίστανται τα άτομα με αναπηρία.
Το έργο αναλύτεται στις ακόλουθες ενέργειες:

•Θέσπιση Κανονισμού Λειτουργίας για το σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών από το διοικητικό και υγειονομικό προσωπικό, κατόπιν διαβούλευσης με το Υπουργείο Υγείας και Ιατρικούς Συλλόγους.

• Ενίσχυση /ανανέωση του ιατρικού σώματος των ΚΕΠΑ με εγγυήσεις διαφάνειας. Στόχος το ιατρικό δυναμικό να ανέλθει τους 1.200 άτομα σε πανελλήνια κλίμακα έως τον Μάιο 2021

• Εκπαίδευση των ιατρών των υγειονομικών επιτροπών, στόχος η εξοικείωσή τους με τον Ενιαίο Πίνακα Προσδιορισμού Ποσοστών Αναπηρίας και η χρήση όλων των παρεχόμενων μέσων αξιολόγησης

• Ενίσχυση των διοικητικών υπηρεσιών με τη διάθεση του αναγκαίου προσωπικού από την ΕΣΑμεΑ και άλλους φορείς

• Αναβάθμιση του σύνολο των πληροφοριακών υποδομών διαχείρισης των διαδικασιών στα ΚΕ

• Δημιουργία ηλεκτρονικού υποσυστήματος υποστήριξης των ΚΕΠΑ του e-ΕΦΚΑ

• Ανάπτυξη εργαλείου ανάλυσης ρίσκου (risk analysis) για την λειτουργία του συστήματος δειγματοληπτικού ελέγχου και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων όλων των δομών (υγειονομικές επιτροπές, ιατρικό σώμα, διοικητικό προσωπικό). Ενδεικτικά κριτήρια για την ορθότητα των αποφάσεων είναι ο αριθμός των ενστάσεων που γίνονται δεκτές, η συχνότητα των ενστάσεων, η
συμπεριφορά των ιατρών προς τους εξεταζόμενους, την υπηρεσία και τους συναδέλφους τους, καθώς και την εφαρμογή και τήρηση του Κώδικα Δεοντολογίας

• Αναβάθμιση των κτιριακών υποδομών λειτουργίας των υγειονομικών επιτροπών (προσβασιμότητα, χώροι υποδοχής, αποκέντρωση δομών, πολλαπλά σημεία εξέτασης)

• Δημιουργία πολλαπλών σημείων εξέτασης στην Αθήνα, με κριτήρια την προσβασιμότητα και τη διασφάλιση της πληρότητας αναγκαίου υγειονομικού προσωπικού προς αποφυγή αναβολών και καθυστερήσεων.

Πηγή dikaiologitika
Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο