Advertisement

Άμεση ανάγκη επισκευών στη γέφυρα στο Διακόφτι

1.139

Η ανακίνηση των σοβαρών προβλημάτων στην στατική επάρκεια της γέφυρας στο Διακόφτι, η οποία ήρθε στο φως στο περασμένο φύλλο μας, με αποκλειστικές πληροφορίες για την επιταχυνόμενη φθορά του φέροντος οργανισμού από το 2012, που είχαμε ασχοληθεί ξανά, ανησύχησε όλους τους αρμόδιους παράγοντες, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια. Προς το παρόν δεν έχουμε τη γνώμη των μηχανικών, που εξέτασαν την κατάσταση, σύμφωνα όμως με τις δικές μας πληροφορίες η φθορά στον οπλισμό και στο σκυρόδεμα είχε συνεχή επιδείνωση όλα αυτά τα χρόνια με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου! Σήμερα παρουσιάζουμε φωτογραφίες, οι οποίες απεικονίζουν μία κατάσταση κατά το μάλλον ή ήττον εφιαλτική, καθώς διαπιστώνεται ότι έχουμε πλέον αποκόλληση των σίδερων του οπλισμού και θραύση σε μερικά σημεία, ενώ βλέπουμε και σοβαρές ρωγμές σε μία περίπτωση σε κολώνα στήριξης. Ας ξαναδούμε μερικά πράγματα πιο αναλυτικά.

 Τι δείχνουν σήμερα οι φωτογραφίες

Θέσαμε στη διάθεση ειδικών φωτογραφίες από την προ τριετίας κατάσταση και τα πρώτα οπτικά συμπεράσματα είναι απογοητευτικά. Η επιταχυνόμενη φθορά είναι φυσική, καθώς από τότε δεν είχε ληφθεί κανένα απολύτως μέτρο, ούτε καν είχε συνταχθεί κάποια τεχνική έκθεση, τουλάχιστον καθ’   όσον γνωρίζουμε. Υπάρχουν σημεία που τα σίδερα του οπλισμού έχουν καταστεί απολύτως εμφανή σε όλο το πλάτος και το μήκος του θόλου, ενώ σε ένα σημείο ειδικά έχουν λυγίσει και έχουν αποκολληθεί από το σκυρόδεμα, το οποίο έχει πέσει στη θάλασσα. Σε μία κολώνα βάσης της γέφυρας έχουμε δύο σοβαρές και εμφανείς ρωγμές, ενώ ουδείς γνωρίζει τι συμβαίνει στα μη εμφανή σημεία της γέφυρας.

Τι λένε οι ειδικοί.

Τα «Κ» ζήτησαν τη γνώμη του Πολ. Μηχανικού κ. Β. Δουρίδα του Τεχνικού Γραφείου RCTECH, ο οποίος μας είπε:

«Όπως φαίνεται στην φωτογραφία που δημοσιεύεται στο τελευταίο φύλλο της εφημερίδας, η οποία έχει ληφθεί προ τριετίας, διαπιστώνεται σημαντική διάβρωση των σιδηροπλισμών, στο κάτω πέλμα (κάτω επιφάνεια) ενός ανοίγματος, από τα πέντε της γέφυρας.

Επικίνδυνες ρωγμές (Φωτ. Γ. Σχοινάς)

Η διάβρωση αυτή είναι αποτέλεσμα της ανεπαρκούς επικάλυψης των σιδηρών ράβδων οπλισμού, η οποία ως ήταν φυσικό δεν ήταν δυνατόν να τις προστατέψει έναντι του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Έτσι οι ράβδοι διαβρώθηκαν και συνεπώς διογκώθηκαν, γεγονός που «τίναξε» το λιγοστό σκυρόδεμα επικάλυψης, με αποτέλεσμα την πλήρη έκθεσή τους στο θαλάσσιο ατμοσφαιρικό περιβάλλον. Ας σημειωθεί ότι το θαλάσσιο περιβάλλον είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικός παράγοντας ως προς την διάβρωση του σιδήρου.

Η έκθεση αυτή των σιδηροπλισμών (και σε άλλα ανοίγματα της γέφυρας), επιτάχυνε σημαντικά την διάβρωσή τους, όπως διαπιστώνεται από τις σημερινές φωτογραφίες.

Η σημερινή κατάσταση «φωνάζει» ότι επειγόντως πρέπει η κατάσταση να εξετασθεί με την δέουσα προσοχή.

Κατά την άποψή μου πρέπει να ανατεθεί άμεσα σε εξειδικευμένο μελετητικό γραφείο η λεπτομερής εργαστηριακή εξέταση της κατάστασης του φέροντος οργανισμού, με σκοπό να αποτιμηθεί εάν και κατά πόσο έχει επηρεασθεί η φέρουσα ικανότητα της γέφυρας.

Είναι βέβαιο ότι το πρώτο συμπέρασμα της μελέτης θα είναι η λήψη μέτρων, για την ανακοπή του φαινομένου της διάβρωσης των σιδηροπλισμών.

Στην συνέχεια, εφ’ όσον η μελέτη το απαιτήσει, θα γίνει αποκατάσταση της φέρουσας ικανότητας της γέφυρας, με τεχνικές που δεν είναι του παρόντος να αναλύσουμε ή να υποδείξουμε.

Συμπερασματικά δεν πρέπει να αφεθεί η σημερινή κατάσταση της γέφυρας να χρονίσει, διότι η επιδείνωση θα είναι ραγδαία. Γεννάται όμως η απορία : οι υπηρεσίες θα κινητοποιηθούν γρήγορα;»

 «Διαδικαστικό» το πρόβλημα, λέει η Αντιπεριφέρεια!

Μόλις δημοσιεύσαμε το θέμα στο προηγούμενο φύλλο λάβαμε άμεσα απάντηση από το Γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη, η οποία έχει ως εξής:

«Αναφορικά με το άρθρο σας σχετικά με την «Επικίνδυνη γέφυρα στο Διακόφτι;», σας γνωρίζουμε τα κάτωθι:

Το πρόβλημα το έχει δει προσωπικά και ο Αντιπεριφερειάρχης. Εξετάζουμε την αποκατάσταση. Το πρόβλημα είναι διαδικαστικό και πρέπει να λυθεί μεταξύ της εγχώριου περιουσίας και Κτηματικής Εταιρείας Δημοσίου, προκειμένου να προχωρήσουμε.  Το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και στους όρμους της Πλατιάς Άμμου, Αγίας Πατρικίας, Καψαλίου και βέβαια το λιμάνι στο Διακόφτι

Ειλικρινά δεν καταλαβαίνουμε. Εξετάζουν την αποκατάσταση, αλλά το θέμα είναι διαδικαστικό; Και τι αντιρρήσεις θα μπορούσε να έχει η Εγχώριος ή η ΚΕΔ, προφανώς ως κύριοι του χώρου; Ασφαλώς καμία, όσον αφορά την αποκατάσταση. Μάλιστα όφειλαν να γνωρίζουν στην Αντιπεριφέρεια ότι πρώτη η Εγχώριος είχε θέσει το θέμα στις υπηρεσίες της μετά το πρώτο μας δημοσίευμα  με  έγγραφό της από 16.6.2013 στο οποίο ανέφερε ότι «Μείζον θέμα στην τοπική κοινωνία των Κυθήρων έχει ανακύψει από δημοσίευμα που αναφέρεται σε σοβαρά δομικά προβλήματα της γέφυρας που ενώνει τα Κύθηρα με το λιμάνι Διακοφτίου, το εμπορικό λιμάνι των Κυθήρων απ΄ όπου διακινούνται χιλιάδες κάτοικοι και επισκέπτες. Το δημοσίευμα κάνει λόγο για σειρά κακοτεχνιών, γεγονός που συνιστά σοβαρό θέμα ασφαλείας της διέλευσης ανθρώπων και οχημάτων.σας παρακαλούμε όπως το εξετάσετε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, συντάσσοντας σχετική τεχνική έκθεση και λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και συντήρησης, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος περαιτέρω καταστροφής της γέφυρας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Σας παρακαλούμε για άμεσες ενέργειες». Εννοείται ότι δεν έγινε απολύτως τίποτε τότε. Η Περιφέρεια, όπως και οι τοπικοί παράγοντες, που είχαν υποβαθμίσει το πρόβλημα, όφειλαν να είχαν λάβει μέτρα μετά το γράμμα αυτό της Εγχωρίου και ασφαλώς δεν δικαιολογούνται τώρα να λένε ότι πρόκειται για διαδικαστικό θέμα. Δηλαδή αν πέσει  (λέμε τώρα…) η γέφυρα θα δικαιολογηθούν με το –ανύπαρκτο ασφαλώς- διαδικαστικό θέμα; Ας σοβαρευτούμε λίγο!

Τι πρέπει να γίνει άμεσα;

Όπως αναφέρει παραπάνω και ο μηχανικός κ. Δουρίδας, η κατάσταση δεν επιδέχεται οιασδήποτε καθυστέρησης. Απαιτείται, λοιπόν, πρώτ’  απ’  όλα να γίνει μία μελέτη από ειδικούς. Ελπίζουμε να μπορεί να γίνει από την Περιφέρεια. Αν όχι, ο Δήμος (Λιμ. Ταμείο) πρέπει άμεσα να βρει τρόπο να χρηματοδοτήσει και να αναθέσει τη μελέτη αυτή για να μην χαθεί χρόνος. Φυσικά η Περιφέρεια πρέπει να επωμισθεί την ανεύρεση του κονδυλίου επισκευής. Σήμερα υπάρχουν τεχνικές και υλικά που μπορεί υπό προϋποθέσεις να καταστήσουν τη γέφυρα σε κατάσταση που δεν θα εγκυμονεί κινδύνους για το μέλλον της. Φυσικά αυτό θα το διαπιστώσουν οι ειδικοί, καθώς έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος από αδιαφορία και ουδείς γνωρίζει το βάθος των φθορών και του προβλήματος πριν να έχουμε τη μελέτη. Εκείνο που προέχει επίσης είναι να εξετασθεί αν πρέπει να τεθούν περιορισμοί στις διελεύσεις, σχετικά με το βάρος  και την πυκνότητα διελεύσεων βαρέων οχημάτων, ώστε να δοθεί χρόνος για τις λοιπές ενέργειες. Όλα όμως πρέπει να είχαν ξεκινήσει …..χθες!

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη έκδοση Φ. 310 – Μάρτιος 2016

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο