Advertisement

Bloomberg: Η Ελλάδα βάζει φρένο στα κρουαζιερόπλοια – Οι δηλώσεις Μητσοτάκη

Με τους νέους κανονισμούς θα μπορούσε να περιοριστεί ο συνολικός αριθμός των θέσεων ελλιμενισμού στα νησιά ή να υπάρξει μια διαγωνιστική διαδικασία για τις θέσεις αυτές, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό

4.007

«Πιστεύω ότι θα το κάνουμε του χρόνου», είπε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξή του στο Bloomberg.

Advertisement

Με τους νέους κανονισμούς θα μπορούσε να περιοριστεί ο συνολικός αριθμός των θέσεων ελλιμενισμού στα νησιά ή να υπάρξει μια διαγωνιστική διαδικασία για τις θέσεις αυτές, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό.

Oπως τονίζει το Bloomberg, το διακύβευμα για την Ελλάδα είναι μεγάλο, καθώς ο τουρισμός κινεί περίπου το ένα τέταρτο της οικονομίας, με τις τουριστικές αφίξεις και τα έσοδα να σημειώνουν νέο ρεκόρ μετά την πανδημία.

Η χώρα υποδέχθηκε 32,7 εκατ. τουρίστες το 2023, 18% περισσότερους σε σχέση με το 2022, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2024 σημειώθηκε αύξηση σχεδόν 25% στις αφίξεις.

Οι κρουαζιέρες παρήγαγαν έσοδα 847,4 εκατ. ευρώ πέρυσι, υπερδιπλάσια από τα επίπεδα του 2022.

Ενώ η απόφαση του πρωθυπουργού θα μπορούσε να σημάνει συναγερμό σε ολόκληρο τον κλάδο, είναι απίθανο ότι οι νέοι περιορισμοί θα επιφέρουν σημαντικό πλήγμα στον τεράστιο τουριστικό τομέα, με τα πλοία να συνεχίζουν να επισκέπτονται τα περισσότερα νησιά και πολλά κρουαζιερόπλοια να έχουν σαν home port τον Πειραιά, σημειώνει το ρεπορτάζ.

Τα σχόλια του πρωθυπουργού εγείρουν ερωτήματα σχετικά με το εάν τα πολύ μεγάλα κρουαζιερόπλοια προσφέρουν οικονομικά οφέλη που να υπερτερούν των περιβαλλοντικών τους επιπτώσεων.

Ο Κυρ. Μητσοτάκης εντόπισε το πρόβλημα στα πιο δημοφιλή νησιά της χώρας. «Η Σαντορίνη από μόνη της είναι ένα πρόβλημα», είπε, μιλώντας για την αποσύνδεση ανάμεσα στον τεράστιο αριθμό πλοίων που ελλιμενίζονται στο νησί και το κατά πόσο συμβάλλουν στην τουριστική οικονομία. Αλλοι τουρίστες ίσως αποθαρρύνονται από το να επισκεφθούν τη Σαντορίνη λόγω της επιβάρυνσης των κρουαζιερόπλοιων, είπε.

«Υπάρχουν άνθρωποι που ξοδεύουν πολλά χρήματα για να βρεθούν στη Σαντορίνη και δεν θέλουν το νησί να “βουλιάζει”. Επιπλέον, το νησί δεν μπορεί να το αντέξει οικονομικά, ακόμη και από άποψη ασφάλειας», σημείωσε.

Η Σαντορίνη ήταν πέρυσι ο πιο δημοφιλής νησιωτικός προορισμός της Ελλάδας για κρουαζιερόπλοια, με 800 πλοία να φέρνουν σχεδόν 1,3 εκατ. επισκέπτες. Πρόκειται για άλμα 17% από το 2022. Το νησί φιλοξενεί περίπου 15.000 μόνιμους κατοίκους.

Ανάμεσα στα νησιά που νιώθουν την πίεση είναι και η Μύκονος, που είχε 749 επισκέψεις κρουαζιερόπλοιων το 2023, με αύξηση 23% από το 2022.

Σημειώνεται ότι και η Ιταλία αναγκάστηκε το 2021 να απαγορεύσει τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια από το κανάλι που οδηγεί στο ιστορικό κέντρο της Βενετίας. Οι τουρίστες που δεν διανυκτερεύουν στην πόλη χρεώνονται πλέον με διόδια για την είσοδο στο κέντρο κατά τις περιόδους αιχμής.

Πηγή: Moneyreview.gr

Πηγή kathimerini
Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο