Μπορεί το νέο σύστημα χορήγησης και αποζημίωσης οπτικών ειδών και γυαλιών οράσεως, με το οποίο καταργείται η προπληρωμή από τους ασφαλισμένους του ποσού που αποζημιώνει ο ΕΟΠΥΥ, να ξεκίνησε την 1η Οκτωβρίου, στην πράξη όμως η ισχύς του voucher αποζημίωσης φαίνεται πως έχει μείνει στα χαρτιά.
Τόσο οι ασφαλισμένοι, όσο και οπτικοί κάνουν λόγο για απίστευτο χάος με την πληρωμή και το νέο σύστημα αποζημίωσης. Η Πανελλήνια Ένωση Οπτικών και Οπτομετρών υποστηρίζει ότι η νέα διαδικασία οδηγεί σε δεινή οικονομική κατάσταση τα οπτικά καταστήματα, προσθέτοντας ότι το υπουργείο Υγείας και η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ συνεχίζουν να τελούν σε “σύγχυση και να ταλαιπωρούν επαγγελματίες και καταναλωτές”.
Σε ανοικτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα λένε πως δεν πρόκειται να υποχωρήσουν σε εκβιασμούς, ζητώντας την παρέμβασή του για την επίλυση του ζητήματος. “Δεν μπορούμε να δεχόμαστε “χαρτιά” αντί χρημάτων, αλλά την ίδια στιγμή να είμαστε υποχρεωμένοι να πληρώνουμε με μετρητά ΦΠΑ, εμπορεύματα, πάγια έξοδα, τους εργαζόμενους, τους φόρους μας κλπ. Ταυτοχρόνως “αδιόρατος” παραμένει ο χρόνος πληρωμής μας, ενώ την εξόφλησή μας, μας την υπόσχονται” τονίζουν.
Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης πετάει το “μπαλάκι” των ευθυνών στα καταστήματα οπτικών, σημειώνοντας σε πρόσφατη ανακοίνωση, πως αρνούνται να παραλάβουν τις γνωματεύσεις με το επισυναπτόμενο voucher αποζημίωσης για τη χορήγηση οπτικών ειδών. “Οι οπτικοί από την πρώτη στιγμή αρνήθηκαν τη συμμετοχή στη νέα διαδικασία με τις συμβάσεις με τον ΕΟΠΥΥ.
Η υπογραφή αυτών των συμβάσεων με τα καταστήματα οπτικών, θα επέτρεπε στους πολίτες να επωφεληθούν από τις νέες ρυθμίσεις, αλλά οι οπτικοί, έχουν με κάθε τρόπο εναντιωθεί στη νέα διαδικασία” ανέφερε. Σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας, η δαπάνη για τα οπτικά είδη αγγίζει τα 50 εκατ. ετησίως.
“Ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Υγείας κυριολεκτικώς σε ακατανόητο “παραλήρημα” διχάζει την ελληνική κοινωνία κατά τρόπο απρόκλητο και συκοφαντικό. Επιχειρεί απαράδεκτα και αντιδημοκρατικά να φέρει τους επαγγελματίες του κλάδου μας “απέναντι” στον πολίτη.
Όλως προσχηματικώς προβάλλεται δήθεν η εξυπηρέτηση του πολίτη και η “μείωση” της γραφειοκρατίας. Δηλώσαμε επανειλημμένως ότι οι οπτικοί αναλαμβάνουμε την γραφειοκρατία για να μην στέκεται ο ασφαλισμένος σε “ουρές”. Αδιαφορεί φυσικά για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, σε βάρος τόσο του οπτικού όσο και του ασφαλισμένου” απαντά η Πανελλήνια Ένωση Οπτικών και Οπτομετρών .
Με το προηγούμενο σύστημα απαιτούνταν προπληρωμή από τους ασφαλισμένους των ειδών που έπαιρναν με τη συνταγή από οφθαλμίατρο του ΕΟΠΥΥ και στη συνέχεια υποβολή της δαπάνης στα κατά τόπους σημεία εξυπηρέτησης του ΕΟΠΥΥ για απόδοση αυτής της δαπάνης.
Πλέον ο δικαιούχος επισκέπτεται τον οφθαλμίατρο, ο οποίος εκδίδει την ηλεκτρονική γνωμάτευση και εκτυπώνει τη βεβαίωση πληρωμής. Στη συνέχεια προσκομίζοντας τη γνωμάτευση σε ένα κατάστημα οπτικών λαμβάνει τα γυαλιά της επιλογής του και πληρώνει, αντί χρηματικού αντιτίμου, με τη βεβαίωση πληρωμής, μέχρι του ποσού των 100 ευρώ.