Advertisement

Χίλιες εικόνες, μία λέξη

440

Υπάρχουν τόσα – όσα μπορεί να κάνει κάποιος με τις ωραίες εικόνες. Δημιουργεί ένα όραμα και την επιθυμία να επισκεφθείς τον τόπο. Αλλά το προϊόν που εικονογραφείται θα πρέπει να εξελίσσεται και οι πρωτοβουλίες να είναι συντονισμένες

Εκατοντάδες όμορφες εικόνες. Δεν είναι δύσκολο να βρεθούν όταν συνθέτεις το κάδρο της Ελλάδας. Παραλίες, ηλιοβασιλέματα, ιστιοπλοϊκά σε γαλάζια νερά, κατάφυτοι κάμποι, παραδοσιακά χωριά, αναδυόμενα στέκια σε αστικές γειτονιές.

Πρωταγωνιστούν στα βίντεο και στις καμπάνιες προβολής. Της χώρας, των Περιφερειών, των προορισμών, των ξενοδοχείων. Πλαισιωμένες από ευφάνταστα συνθήματα, που στοχεύουν στην ενίσχυση της επιθυμίας των ξένων να ταξιδέψουν και να γνωρίσουν καλύτερα τον τόπο. Όλα με συνθετικό την ίδια λέξη: «Greece».

 Στον επαναπροσδιορισμό του ρόλου της μη κερδοσκοπικής εταιρείας του ιδιωτικού τομέα Marketing Greece, οι στόχοι για την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος είναι πολλοί. Όπως και οι ανάγκες σε μια παγκόσμια αγορά που αλλάζει, δίνοντας προσοχή στην εμπειρία, επικοινωνώντας με νέα μέσα και αξιολογώντας με βάση το βίωμα. Αποστολή της «είναι να υποστηρίζει την υλοποίηση της ενιαίας εθνικής τουριστικής στρατηγικής, συμπληρωματικά και σε συνεργασία με τους αρμόδιους κρατικούς φορείς», τόνισε η νέα διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Ιωάννα Δρέττα. Η βάση για να επιτευχθούν οι στόχοι είναι οι συνέργειες και οι χορηγίες που θα καλύπτουν τα κόστη για την κάθε δράση της.

Οι βασικές συνεργασίες της εταιρείας που ιδρύθηκε το 2013 ως start up, από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) και την Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ), είναι με Περιφέρειες, προορισμούς και πόλεις. Για τις παραγωγές και τις δράσεις της, απευθύνεται σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα (ΟΤΑ, κλαδικούς συνδέσμους και ενώσεις, επιχειρήσεις) καθώς και σε φορείς και επιχειρήσεις, που συνδέονται με την τουριστική οικονομία.

Βασικό όχημα στο διαδικτυακό περιβάλλον είναι η πλατφόρμα της discovergreece.com. Εφέτος θα ξεπεράσει τα τρία εκατ. επισκέψεις, ενώ συνολικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αριθμούν 1,1 εκατ. χρήστες. Το discovergreece.com προσφέρει πλούσιο πρωτογενές περιεχόμενο (stories, φωτογραφίες, videos, κ.α.) το οποίο στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης έχει σημειώσει όλα αυτά τα χρόνια 550 εκατ. impressions από τα οποία ένα 5% (27 εκατ.) έχει εκφράσει ενεργά το feedback του για τους προορισμούς και εμπειρίες που προβάλλονται, επηρεάζοντας το δυνητικό χάρτη τουριστικών επιλογών του.

Ποια είναι όμως η σχέση με το υπουργείο Τουρισμού; Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος έχει χαρακτηρίσει την εταιρεία ως το πιο χρήσιμο και αξιόλογο εργαλείο για το υπουργείο και τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ). «Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια συνεργασία, αλλά θα θέλαμε πολύ να υπάρξει», σημείωσε η κυρία Δρέττα. Εκτάκτως, για την ενίσχυση της ζήτησης το δύσκολο καλοκαίρι του 2015 η εταιρεία πραγματοποίησε την καμπάνια επικοινωνίας Happening Now #greeksummer, που προωθήθηκε από το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τον ΣΕΤΕ.

Εν τω μεταξύ, στο Προεδρικό Διάταγμα 127 που δημοσιεύθηκε στις 20 Οκτωβρίου, η τουριστική πολιτική σε επίπεδο στρατηγικού σχεδιασμού, μάρκετινγκ, έρευνας και δημοσίων σχέσεων, περνά πλέον στο υπουργείο Τουρισμού, με τον ΕΟΤ να περιορίζεται στην εκτέλεση των αποφάσεων.

Από την άλλη, οι δράσεις της Marketing Greece ταυτίζονται με τα όρια της εκάστοτε χρηματοδότησης. Για να ισοσκελίσει τα παθητικά έως τώρα οικονομικά της αποτελέσματα η εταιρεία φιλοδοξεί να διευρύνει τις χορηγίες. Για το 2018 εκπονεί σχέδιο μάρκετινγκ, στοχεύει στην ισχυρότερη διασύνδεση του τουρισμού με τον πολιτισμό και τον αγροδιατροφικό τομέα, ενώ θα επιχειρήσει να προσφέρει τεχνογνωσία ιδίως στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Και εδώ επανέρχεται η συζήτηση για τα πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα που μπορεί να έχει η διευρυμένη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, αλλά και ο κεντρικός συντονισμός.

Υπάρχουν τόσα – όσα μπορεί να κάνει κάποιος με τις ωραίες εικόνες. Δημιουργεί ένα όραμα. Αλλά το προϊόν που εικονογραφείται θα πρέπει να εξελίσσεται ανάλογα. Με βάση μια στρατηγική διαχείρισης του προορισμού. Βλέποντας μια κοπέλα να κάνει γιόγκα σε βίντεο για τη Στερεά Ελλάδα, θα πρέπει όποιος εμπνευστεί από αυτό και το αναζητήσει ως εμπειρία, να είναι σε θέση να το βρει.

Παράλληλα, οι πρωτοβουλίες πρέπει να είναι συντονισμένες σε έναν ενιαίο άξονα. Με τις Περιφέρειες να διαχειρίζονται κατά το δοκούν τα κονδύλια για την τουριστική προβολή και προώθηση, δημιουργείται το ερώτημα της τεχνογνωσίας αλλά και η ανάγκη βέλτιστης διαχείρισής τους. Δύο ζητούμενα που αποτελούν βασικές προϋποθέσεις γενικότερα. Γιατί τα όρια μιας ιδιωτικής προσπάθειας είναι πεπερασμένα. Όπως και η επιχειρησιακή της δυνατότητα. Μετά την παραγωγή του δημιουργικού υλικού ή την εκπόνηση του σχεδίου μάρκετινγκ, η αξιοποίηση και εφαρμογή του αντίστοιχα, εξαρτώνται από τους προορισμούς/Περιφέρειες. Συνήθως δεν υπάρχει εμπλοκή της Marketing Greece. Συνεπώς, όσο αξιόλογη και αν είναι η προσπάθεια, το αποτέλεσμα είναι αδύναμο αν δεν «κουμπώσει» πάνω σε μια ευρύτερη συνεργασία. Με τον εθνικό φορέα ως «ομπρέλα». Ώστε να είναι δεδομένη η καθοδήγηση σε σχέση με τις προτεραιότητες, τη στόχευση στην αγορά και τα στοιχεία branding και μάρκετινγκ να περνούν από το γενικό επίπεδο στο ειδικό.

Ακραίο, αλλά χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ένα πρόσφατο γεγονός: εκπρόσωπος του δήμου Εδεσσας με ενημέρωσε ότι σύντομα θα ολοκληρωθεί εκεί η κατασκευή μνημείου για τον Χο Τσι Μινχ. Ο λόγος; Ο βιετναμέζος επαναστάτης και πολιτικός υπηρέτησε στον γαλλικό στρατό και πέρασε από την Έδεσσα κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Όπως μου τόνισε, το μνημείο αυτό θα βάλει την Έδεσσα στον χάρτη των Ασιατών και δη των κινέζων ταξιδιωτών. Πέρα από τη βάσιμη αμφιβολία ότι το μνημείο μπορεί να το πετύχει αυτό, αν λάβουμε υπόψη θέματα συνδεσιμότητας, μείγματος τουριστικού προϊόντος κλπ., μήπως πρέπει να σκεφθεί κανείς ότι οι επισφαλείς ιστορικά σχέσεις Βιετνάμ και Κίνας μπορεί να φέρουν το αντίθετο αποτέλεσμα;

Info: Μέχρι σήμερα η Marketing Greece, εστιάζοντας στα ψηφιακά μέσα, έχει σχεδιάσει ή υλοποιήσει καμπάνιες προβολής, όπως της Θεσσαλίας σε συνεργασία με την Coca-Cola Τρία Έψιλον, της Δυτικής Ελλάδας και της Στερεάς Ελλάδς σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Περιφέρειες, της Αθήνας σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, την Aegean Airlines και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, καθώς και μεμονωμένων προορισμών όπως της Λέσβου, της Χαλκιδικής και της Κέρκυρας, σε μια δράση με την υποστήριξη της Eurobank. Έχει δημιουργήσει νέα προϊόντα, όπως η πλατφόρμα Blogtrotters που αναπτύχθηκε σε στρατηγική συνεργασία με την Aegean Airlines και η digital καμπάνια (digital travel show) Wanderlust Greece, τα οποία βασίζονται σε υλικό και σε αυθεντικές εμπειρίες φιλοξενούμενων ξένων και ελλήνων influencers (bloggers, vloggers). Μάλιστα, το τελευταίο μέσα σε 20 μέρες είχε οκτώ εκατομμύρια reach.

Αναδημοσίευση από protagon

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο