Advertisement

ΕΕΠΚΑ – ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

379

Η Επιτροπή Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων ανακοινώνει σχετικά με το προκύψαν θέμα της ματαίωσης της ακολουθίας των Δ’ Χαιρετισμών στο Ι. Π. Παναγίας Μυρτιδιώτισσας και του δελτίου τύπου της Μητρόπολης, τα ακόλουθα πραγματικά περιστατικά:

 

Advertisement

1.    Ο εκκλησιαστικός επίτροπος της Παναγίας Νίκος Σάμιος ενημερώθηκε από τον ιερέα Ιωάννη Παπανδρόπουλο, κατ΄ εντολή του Μητροπολίτη που ευρίσκετο στα Αντικύθηρα, ότι την Παρασκευή 28-03-2025 θα τελεσθεί η Ακολουθία της Δ΄ Στάσεως των Χαιρετισμών στα Μυρτίδια από τον ιερέα Παναγιώτη Σκλάβο και την Κυριακή Δ΄ Νηστειών ο Όρθρος και η Θεία Λειτουργία από τον ιερέα Ιωάννη Παπανδρόπουλο. Μάλιστα ζητήθηκε να γίνει η ανακοίνωση από την εκκλησιαστική επιτροπή και όχι από τη Μητρόπολη (όπως υποχρεούται). Στο σημείο αυτό σημειώνουμε ότι ο σεβάσμιος και αγαπητός σε όλο το νησί  π. Ιωάννης Παπανδρόπουλος ουδέποτε αρνήθηκε να ιερουργήσει στο Προσκύνημα και πάντα συνδράμει με μεγάλη αγάπη και σεβασμό, αλλά και σε αυτόν απαγορεύθηκε τα Σάββατα να λειτουργήσει από άλλον Ιερέα ο οποίος δήλωνε  πριν χρόνια ακόμη  «αν ήμουν Δεσπότης δεν θα έστελνα ξανά παπά στα Μυρτίδια». Ελπίζουμε η Μητρόπολη να μας καλέσει να κατονομάσουμε τον συγκεκριμένο ιερέα για να του επιβληθούν οι δέουσες κυρώσεις.

2.    Δεν είναι της παρούσης να αναφέρουμε (αλλά θα το κάνουμε κάποια στιγμή) το τί ακριβώς ελέχθη, από ποιο πρόσωπο σε ποιόν, την Τετάρτη 26-03-2025  και την Πέμπτη 27-03-2025, οπότε και  απεφασίσθη η ματαίωση  των Χαιρετισμών στα Μυρτίδια. Εφευρέθη ο Δρυμώνας και προτιμήθηκαν οι Καρβουνάδες όταν προτάθηκε από άλλον ιερέα να μεταβεί στα Μυρτίδια. Επιτρέπετε οι κληρικοί να βάζουν όρους και προϋποθέσεις  για να λειτουργήσουν στην Μυρτιδιώτισσα;

3.    Διερωτώμεθα από πότε και με ποια ακριβώς δικαιοδοσία ο Μητροπολίτης μετετράπη σε θεματοφύλακα του Αρχαιολογικού Νόμου και μάλιστα για Ναούς που ανήκαν, ανήκουν και θα ανήκουν αποκλειστικά στην ιδιοκτησία του Δήμου και στη διαχείριση της Εγχωρίου Περιουσίας, παρά τη σφοδρή αλλά ανεπιτυχή προσπάθεια των γνωστών κύκλων τα τελευταία 40 έτη, προκειμένου αυτό να αλλάξει. Οι πινακίδες έπρεπε να είχαν τοποθετηθεί το 1986 με την πρώτη απόφαση του ΣτΕ για να έχει λήξει το θέμα αυτό. Μαρμάρινες πινακίδες υπάρχουν και σε πολλούς ναούς ιδιοκτησίας της Μητρόπολης που προστατεύονται από τον Αρχαιολογικό Νόμο, αλλά για αυτούς ο Μητροπολίτης σιωπά. Υπάρχει άραγε η σχετική έγκριση;

4.    Διερωτώμεθα αν ο Μητροπολίτης υπερβαίνει τα εσκαμμένα, όταν απαιτεί από την Αρχαιολογική Υπηρεσία επιμόνως  να μας κάνει μήνυση (σιγά την παράβαση), παρότι η Εγχώριος έχει αποστείλει 2 επιστολές προ μηνών  ζητώντας από την Αρχαιολογία να υποδείξει σαφείς τεχνικές προδιαγραφές και η απάντηση ήρθε μόλις την Παρασκευή 28-03 και ήδη έχουν παραγγελθεί.  Ο σχεδιασμός τους, να υποβληθεί τεχνική έκθεση, χωρίς προδιαγραφές από άνθρωπο που δεν ξέρει πώς να τις  σχεδιάσει, να μας επιστραφεί για διορθώσεις και ξανά πίσω, να περάσουν χρόνια μέχρι τη τελική έγκριση, διότι χρόνια θα πέρναγαν  και  οι πινακίδες θα είχαν αφαιρεθεί, δεν θα μπορούσε να γίνει αποδεκτός από εμάς.

5.    Οι μαρμάρινες πινακίδες, που δεν αποτελούν ζήτημα θεολογικό ή δογματικό, είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της Εγχωρίου και όχι του Μητροπολίτη και είναι απλά η πρόφαση προκειμένου να υποβαθμιστεί λειτουργικά το Προσκύνημα εξαιτίας των μη αρεστών στην Μητρόπολη αποφάσεων του ΣτΕ. Η αντίδραση της Εκκλησίας θα ήταν ανύπαρκτη αν υπήρχε και το όνομα «Ιερά Μητρόπολις Κυθήρων» στις πινακίδες γιατί έτσι πιστεύουν οι γνωστοί κύκλοι ότι θα μπορέσουν μελλοντικά να διεκδικήσουν εκ νέου την κυριότητα των Προσκυνημάτων. Όνειρα θερινής αστροφεγγούσης νυκτός από νομικά ημιμαθείς του διαδικτύου ή από εκείνους που διαλαλούσαν στην πλατεία του Ποταμού ότι θα δικαιωθούν στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια. Ας πάνε, αλλά ας ετοιμάσουν και τα έξοδα  για τους δικούς μας δικηγόρους, όπως θα διεκδικηθούν και τα μέχρι τώρα! Τι εννοεί η ανακοίνωση της Μητρόπολης «επί του παρόντος»; Ετοιμάζονται για νέα δικαστήρια ή ευελπιστούν παρασκηνιακά νύχτα να αλλάξει ο νόμος, ο οποίος και θα κριθεί αντισυνταγματικός αμέσως γιατί κρίθηκε συνταγματικός ο ισχύον;

6.    Οι κληρικοί, ανεξαρτήτως βαθμού, πέρα από λειτουργοί του Υψίστου, έχουν και την ιδιότητα του Δημοσίου Υπαλλήλου και μισθοδοτούνται από το Κράτος. Συνεπώς, τόσο ως Έλληνες πολίτες, όσο και ως Δημόσιοι Λειτουργοί, έχουν υποχρέωση να σέβονται, να αποδέχονται και να τηρούν τους Νόμους του Κράτους και τις δικαστικές αποφάσεις των Ελληνικών Δικαστηρίων, χωρίς ύβρεις περί «αοράτων χεριών» που προσβάλλουν βάναυσα τη Δικαιοσύνη.

7.    Ο λίαν αγαπητός και σεβαστός σε όλους μας π. Πέτρος Σκλάβος απεφάσισε να φύγει από τα Μυρτίδια εξαιτίας του επεισοδίου στο Ιερό το περασμένο καλοκαίρι, αρνούμενος να παραβιάσει το Πηδάλιο της Εκκλησίας και να τελέσει μνημόσυνο (γνωστό το γεγονός), αλλά και λόγω της κ. Γεωργίας, που με εντολή του Μητροπολίτη «κατσικώθηκε» κατά το κοινώς λεγόμενο στα Μυρτίδια αξιώνοντας θέση γενικού αφεντικού! Και μετά επί τρεις μήνες όλο το καλοκαίρι παρατύπως σε κελί στον Καραβά. Λάθος μας που την δεχθήκαμε. Μάλιστα, η άγνωστη στο νησί αυτή κυρία, διατυμπάνιζε με περισσή βεβαιότητα ότι «το Νοέμβριο θα δείτε τι θα γίνει» εννοώντας προφανώς ότι θα κερδηθούν τα δικαστήρια. Από που ακριβώς είχε τέτοια ενημέρωση ένα άσχετο και άγνωστο πρόσωπο;

8.    Η Εγχώριος ούτε ενημέρωση είχε για το αποτέλεσμα του ΣτΕ, ούτε γνωρίζουμε κάποιον από τους δικαστές,  ούτε συγγενείς έχουμε, ούτε κουμπαριές, ούτε είχαμε την παραμικρή δυνατότητα παρέμβασης. Εξάλλου, η Εγχώριος, πέραν των πολλών δικαστικών νικών της επί καταπατήσεων, είχε και ήττες, όπως την περίπτωση της αποθήκης του Μαρκάτου και τα Λαζαρέττα. Επειδή, όμως, εμείς δεν συκοφαντούμε την δικαιοσύνη και τους δικαστές, αποδεχθήκαμε τις αποφάσεις, δεν μιλήσαμε ποτέ για «αόρατα χέρια» και λοιπές υβριστικές για το θεσμό της Δικαιοσύνης εκφράσεις. Πιστεύουμε, δε, ότι η Δικαιοσύνη αποδίδεται στο φυσικό της χώρο και σε καμία περίπτωση στο διαδίκτυο, το Facebook και στα Λαϊκά δικαστήρια.

9.  Οι Χριστιανοί σκανδαλίζονται όταν δεν βρίσκουν Ιερέα στα Μυρτίδια, τις ημέρες της τιμωρίας Της και όχι με την πινακίδα που ούτε καν την αντιλαμβάνονται οι περισσότεροι λόγω μεγέθους. Τι σκανδαλισμό δέχονται άραγε οι γονείς του παιδιού από την μακρινή Αυστραλία που το έχουν τάξει να το βαπτίσουν το καλοκαίρι στη Μυρτιδιώτισσα (εκείνοι ξέρουν τι κόπο και τι πόνο που έχουν) και τους γνωστοποιείται, όχι από εμάς φυσικά, ότι δεν υπάρχει Ιερέας για βαπτίσεις, πηγαίνετε στη Παναγία στο Κάστρο το ίδιο είναι.

10.   Τι ισχύουν τέλος πάντων τα αναφερόμενα στη Παρ.5 της ανακοίνωσης της Μητρόπολης, ότι αν δεν υπήρχαν οι πινακίδες θα υπήρχε Ιερέας στους Χαιρετισμούς ή στη Παρ.6 της ιδίας ανακοίνωσης ότι είχε δεσμευθεί ο Ιερέας για το Δρυμώνα; Και γιατί ενημερώθηκαν οι Επίτροποι όπως παραπάνω αναφέρουμε  για το αντίθετο. Εν τέλει φαίνεται να προηγείται ο Δρυμώνας  από την τιμωρημένη με στέρηση λειτουργιών Μυρτιδιώτισσα;

11. Αυτά προς το παρόν. Κρείττον του λαλείν το σιγάν. Εάν χρειασθεί θα επανέλθουμε με περισσότερα πραγματικά στοιχεία και για τα υπόλοιπα που γνωρίζουμε. Αρχή μας και οδηγός μας είναι μόνο η αλήθεια για όλα.

 

Ο Πρόεδρος

 

Ευάγγελος Βενάρδος

 

 

 

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο