Advertisement

Γερμανία: Ο Ρήνος στερεύει και απειλεί την οικονομία

Προβλήματα στις πλωτές μεταφορές της γερμανικής βιομηχανίας προκαλεί η μείωση της στάθμης του

574

Ανησυχίες για τις επιπτώσεις στη γερμανική οικονομία προκαλεί η μείωση της στάθμης του νερού στον ποταμό Ρήνο, μια από τις βασικές πλωτές οδούς στην ηπειρωτική Ευρώπη για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Αντιμέτωπη με νέα δεδομένα, η γερμανική βιομηχανία εφευρίσκει νέους τρόπους για τη μεταφορά φορτίων, από άνθρακα μέχρι χημικά, καθώς όλο και πιο συχνά τα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό διαταράσσουν τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης. Παγκοσμίου φήμης τουριστικός προορισμός και μέρος της εθνικής ταυτότητας της Γερμανίας, ο ποταμός Ρήνος με μήκος 1.230 χιλιομέτρων είναι η εμπορική αρτηρία για το 80% της εσωτερικής μεταφοράς αγαθών της γερμανικής οικονομίας, συμπεριλαμβανομένου του αργού πετρελαίου και του φυσικού αερίου. Ωστόσο, μετά την κρίση του 2018 και του 2022, η στάθμη του έπεσε πάλι σε ορισμένα σημεία, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πλεύσουν τα πλήρως φορτωμένα φορτηγά πλοία. Πέρυσι, 182 εκατ. μετρικοί τόνοι αγαθών μεταφέρθηκαν μέσω των πλωτών οδών της Γερμανίας, σημειώνοντας μείωση 6,4% από το 2021, στο χαμηλότερο ποσοστό από την επανένωση της Γερμανίας. Καθώς οι έντονοι καύσωνες πλήττουν την Ευρώπη, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ναυτιλίας αναμένει ότι η πτωτική τάση θα συνεχιστεί.

Η γερμανική χημική εταιρεία Covestro, που μεταφέρει περισσότερο από το 30% των προϊόντων της και λαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος των πρώτων υλών μέσω του Ρήνου, έχει ναυλώσει δύο πλοιάρια ρηχών υδάτων που είναι σε θέση να προμηθεύουν τους πελάτες με υδροχλωρικό οξύ, ακόμη κι όταν τα επίπεδα του Ρήνου στην Κολωνία πέφτουν στα 0,40 μ. Το ίδιο και ο χημικός κολοσσός BASF, ο οποίος προμηθεύεται περίπου το 40% των πρώτων υλών του μέσω του Ρήνου. Το ποτάμι είναι συχνά η μόνη βιώσιμη επιλογή για μεταφορά εύφλεκτων και τοξικών χημικών ουσιών. Το νέο δεξαμενόπλοιο χαμηλής στάθμης της BASF μπορεί να μεταφέρει φορτίο 2.300 τόνων σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα 30 εκατοστών. Η αντιπρόεδρος της BASF, Μπάρμπαρα Χόγιερ, δήλωσε ότι η Νο1 ομάδα χημικών στον κόσμο εξαρτάται από τον Ρήνο, καθώς οι περισσότερες υγρές πρώτες ύλες, συμπεριλαμβανομένης της νάφθας, μεταφέρονται μέσω του ποταμού.

Η Thyssenkrupp, τέλος, η οποία κήρυξε συναγερμό κατά τη διάρκεια της ξηρασίας του 2018 επειδή δεν λάμβανε πλέον αρκετές πρώτες ύλες, ναύλωσε ένα τρένο το οποίο μπορεί να παρέχει περίπου 3.000 μετρικούς τόνους άνθρακα που απαιτούνται για την παραγωγή χάλυβα κάθε μέρα. Ο αντίκτυπος των χαμηλών επιπέδων νερού δεν περιορίζεται στις μεγάλες επιχειρήσεις. Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της Γερμανίας συρρικνώθηκε κατά 0,4% το 2018, καθώς επιβραδύνθηκε η κυκλοφορία στον Ρήνο. Κατά κανόνα, εάν τα επίπεδα του νερού πέφτουν κάτω από 78 εκατοστά για 30 συνεχόμενες ημέρες, όπως συνέβη το 2022 και το 2018, η βιομηχανική παραγωγή μειώνεται κατά 1%, σύμφωνα με το Ινστιτούτο του Κιέλου για την παγκόσμια οικονομία. Η Deutsche Bank, η οποία ήδη αναμένει η οικονομία της Γερμανίας να μειωθεί κατά 0,3% το 2023, εκτιμά ότι μια παρατεταμένη περίοδος χαμηλών επιπέδων νερού θα μπορούσε να καθυστερήσει την ανάκαμψη της χώρας από την ύφεση. Για τη βιομηχανία, τα περιθώρια κέρδους συμπιέζονται επίσης από τις υψηλότερες τιμές αποστολής και το κόστος ναύλωσης φορτηγίδων χαμηλής στάθμης. Κερδισμένες από την αυξανόμενη ζήτηση για πλοία προσαρμοσμένα σε χαμηλότερα επίπεδα ποταμών είναι οι εταιρείες logistics και η γερμανική HGK Shipping, η οποία κατασκευάζει τρία τέτοια πλοία για πελάτες, όπως η εταιρεία εμπορίας σιτηρών Archer-Daniels-Midland Co.

 

 

 

Πηγή Καθημερινή
Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο