Γιώργος Καλλίγερος στο newsbeast.gr: Στα 15 του μετέτρεψε ένα ποδήλατο σε μοτοσικλέτα και τώρα μπήκε στη λίστα Forbes
Εργάστηκε στη Bentley Motors, δούλεψε για τη Tesla και πλέον είναι διευθυντής hardware στην TIER Mobility - Γράφει η Σταυρούλα Πεταλιού
Eίχε πάθος με τα ποδήλατα από μικρός. Όταν ήταν 15 ετών ήθελε να αγοράσει μηχανή αλλά η μητέρα του δεν τον άφησε και έτσι αποφάσισε να μετατρέψει το ποδήλατό του σε μοτοσικλέτα. Πρόκειται για τον Γιώργο Καλλίγερο έναν από τους τέσσερις Έλληνες που περιλαμβάνονται στη φετινή ευρωπαϊκή λίστα του περιοδικού Forbes με τους 30 νέους κάτω των 30 ετών, επιτυχημένους σε διάφορους κλάδους, όπως οι τέχνες, ο πολιτισμός, η τεχνολογία και η υγεία.
Μεγάλωσε στην Αθήνα, το 2011 αποφοίτησε από τη Σχολή Μωραΐτη και στη συνέχεια πήγε στο Bath της Μεγάλης Βρετανίας όπου έκανε τις πτυχιακές και μεταπτυχιακές του σπουδές ως Μηχανολόγος Μηχανικός. Κατά το πτυχίο του εργάστηκε ως μηχανικός σχεδιασμού κινητήρων στην Bentley Motors και ύστερα βρέθηκε στην Καλιφόρνια όπου δούλεψε για τη Tesla ως μηχανικός στο τμήμα σχεδιασμού οχημάτων.
Ασχολήθηκε με τη μελέτη του ποδηλάτου ως μοντέρνου μέσου αστικής μεταφοράς και ανέπτυξε μια υποδομή φόρτισης για προϊόντα που έχουν κάποιου είδους μικρής κίνησης όπως είναι τα ηλεκτρικά scooter.
«Στα 15 μου μετέτρεψα το ποδήλατο μου σε μοτοσικλέτα αφού η μητέρα μου δεν με άφηνε να αγοράσω μηχανή, και αυτό μου έδωσε το ερέθισμα να σπουδάσω μηχανική. Επιστέφοντας στην Αγγλία για το μεταπτυχιακό μου και έχοντας δουλέψει στην αυτοκινητοβιομηχανία για κάποιο καιρό, αποφάσισα να ασχοληθώ ξανά με το ποδήλατο και συγκεκριμένα να εξερευνήσω τους λόγους για τους οποίους το ποδήλατο δεν έχει εδραιωθεί ως κυρίαρχο μέσο αστικής μεταφοράς. Εκεί εξέλιξα μια συσκευή που μετατρέπει συμβατικά ποδήλατα σε ηλεκτρικά» τονίζει ο Γιώργος Καλλίγερος στο newsbeast.gr.
«Ο σχεδιασμός προϊόντων και η επιχειρηματικότητα είναι το πάθος μου και πιστεύω ότι τα προβλήματα γύρω από την αστική μεταφορά και την ηλεκτροκίνηση απαιτούν έξυπνες τεχνικές λύσεις. Σκοπεύω να συνεχίσω να επικεντρώνω της δυνάμεις μου στον κλάδο και εύχομαι να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε μαζί με την ομάδα μου νέα προϊόντα για τις ευρωπαϊκές πόλεις του μέλλοντος» επισημαίνει.
– Ήσουν συνιδρυτής της Pushme; Πώς προέκυψε η εταιρεία;
Η Pushme ξεκίνησε το 2016 μέσω μιας υποτροφίας που μου έδωσε το Πανεπιστήμιο για να εξερευνήσω εμπορικά την εφεύρεση μου. Γρήγορα ένωσα δυνάμεις με τον συμφοιτητή και φίλο μου Dan, ο οποίος εκείνη την περίοδο δούλευε στην Deliveroo, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες food delivery στην Ευρώπη. Έτσι βαλθήκαμε να ηλεκτροποιήσουμε τον στόλο ποδηλάτων της Deliveroo και παράλληλα να παρέχουμε ένα δίκτυο επαναφόρτισης για τους κούριερ, μέσω σταθμών εναλλαγής μπαταριών τους οποίους και θα τοποθετούσαμε σε κεντρικά σημεία στην πόλη.
Το 2018 παρατηρώντας την ραγδαία εξάπλωση των ηλεκτρικών scooter ανά τον κόσμο και εφόσον είχαμε σηκώσει χρηματοδότηση ύψους 1,5 εκατ. δολαρίων αποφασίσαμε να στρέψουμε το δίκτυο επαναφόρτισης προς τα μικρά κοινόχρηστα ηλεκτρικά οχήματα. Το δίκτυο μας έλυνε ένα κομβικό πρόβλημα για τις εταιρείες κοινόχρηστων scooter και έτσι στα τέλη του 2019 η TIER, η μεγαλύτερη εταιρεία μικρο-μεταφορων στην Ευρώπη, μας προσέγγισε για μια πιο στενή συνεργασία η οποία τελικά οδήγησε στην εξαγορά της εταιρείας μας τον Ιανουάριο του 2020.
– Πλέον είσαι διευθυντής hardware στην TIER Mobility. Με τι ασχολείσαι;
Τώρα πλέον ηγούμαι του σχεδιασμού προϊόντων της TIER. Τους πρώτους μήνες μετά την εξαγορά σχεδιάσαμε μια λύση μπαταρίας σκούτερ που μπορεί να εναλλάσσεται από τους ίδιους τους χρηστές της υπηρεσίας και επίσης προχωρήσαμε σε μαζική παραγωγή των σταθμών επαναφόρτισης μας στην Αγγλία. Τώρα που το δίκτυο εξαπλώνεται σε 85 Ευρωπαϊκές πόλεις, ασχολούμαστε με τον σχεδιασμό περεταίρω καινοτομιών στο κομμάτι των οχημάτων, μπαταριών και άλλων τεχνολογιών.
– Πώς ένιωσες που είδες το όνομά σου στην ευρωπαϊκή λίστα του Forbes «30 κάτω των 30» 2021;
Είμαι περήφανος που το Forbes με αναγνωρίζει ως έναν ανερχόμενο επιχειρηματία στο χώρο της βιομηχανίας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Το βραβείο δεν είναι μόνο προσωπική αναγνώριση, αλλά αναγνώριση της δουλειάς όλων όσων έχουν συνεισφέρει στο πρωτοπόρο δίκτυο άμεσης επαναφόρτισης της TIER.
– Θα ήθελες να γυρίσεις στην Ελλάδα;
Ναι, θα το ήθελα. Νιώθω τυχερός που μου έχει δοθεί η ευκαιρία να δουλέψω και να συλλέξω εμπειρίες από διάφορες χώρες του κόσμου αλλά το σπίτι μου θα είναι πάντα η Ελλάδα. Ελπίζω στο μέσο μέλλον να μπορέσω να ξεκινήσω μια μετάβαση προς την Ελλάδα, και τελικά να ξεκινήσω κάτι καινούργιο από εκεί.
Τις φωτογραφίες παραχώρησε στο newsbeast.gr ο Γιώργος Καλλίγερος