Ηλεκτροκίνητα τα 6 στα 10 οχήματα στη Νορβηγία
Αν και τα νέα από τη Νορβηγία για την καλιφορνέζικη Tesla, η οποία κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι πολύ καλά, διότι η ζήτηση για τα προϊόντα της ήταν πολύ ζωηρή την περυσινή χρονιά, ο ανταγωνισμός καραδοκεί.
Και αυτό σημαίνει πως θα μπορούσε η σκανδιναβική χώρα να λειτουργήσει ως υπόθεση εργασίας και σημείο αναφοράς για το πώς το τρέχον έτος θα εξελιχθεί για τα αυτοκίνητα που κινούνται με μπαταρίες και δεν ρυπαίνουν. Σύμφωνα με τη διανομέα της Volkswagen στη Νορβηγία, Harald A. Moeller, φέτος, από τα δέκα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν στη Νορβηγία, τα έξι θα κινούνται με ηλεκτρισμό. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η Οδική Συνομοσπονδία Νορβηγίας, το 42,4% των πωλήσεων το 2019 αφορούσε ηλεκτρικά αυτοκίνητα εν συγκρίσει με 31,2% το 2018 και μόλις 5,5% το 2013. Η αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ώς ένα βαθμό οφείλεται στην Tesla, όπως παρατηρούν αναλυτές.
Παρά το γεγονός ότι η Νορβηγία είναι η μεγαλύτερη χώρα της Ευρώπης σε παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου, επιδιώκει να αναδειχθεί και σε πρώτη χώρα που θα θέσει οριστικό τέλος στην πώληση και κυκλοφορία αυτοκινήτων με συμβατικά καύσιμα έως το 2025. Εχει εξαιρέσει από τη φορολογία καυσίμων τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αυτό σημαίνει πως μέσα σε λίγα χρόνια οι δρόμοι στο Οσλο έγιναν πιο ήσυχοι και η ατμόσφαιρα καθαρότερη. Στις εκτιμήσεις της Volkswagen για τη Νορβηγία αναφέρεται πως γίνεται ολοένα και πιο ηλεκτροκίνητη η αγορά της και το 2025 πλέον δεν θα υπάρχει κανένα όχημα με πετρέλαιο ή βενζίνη.
Το 2019 πουλήθηκαν στη χώρα 142.381 αυτοκίνητα, εκ των οποίων 60.131 ήταν ηλεκτρικά, ενώ μεταξύ όλων αυτών το δημοφιλέστερο ήταν το μεσαίου μεγέθους μοντέλο Model 3 της Tesla. H τιμή του ξεκινά από 384.900 νορβηγικές κορώνες, δηλαδή περίπου 39.140 ευρώ, και εξασφάλισε στην Tesla ένα μερίδιο 11% επί της νορβηγικής αγοράς. Η ολοένα και ευρύτερη συνειδητοποίηση των κινδύνων από την κλιματική αλλαγή για τον πλανήτη και τα έμβια όντα έχει συμβάλει στο να αλλάξουν η νομοθεσία, η τεχνολογία και οι επιλογές των καταναλωτών, αλλά και να μετασχηματιστεί η αυτοκινητοβιομηχανία, στρεφόμενη σε πιο καθαρά καύσιμα. Η τιμή της μετοχής της Tesla έχει ενισχυθεί και σήμερα είναι μία από τις ακριβότερες στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας διεθνώς.
Φέτος, η εν λόγω εταιρεία θα αρχίσει την παραγωγή ενός νέου μοντέλου μεσαίου μεγέθους, το οποίο θα απευθύνεται σε όσους ενδιαφέρονται για αυτοκίνητα πολλαπλών δραστηριοτήτων στην πόλη και στην ύπαιθρο. Θα έχει την επωνυμία Model Y και απέναντί του θα βρει τα αντίστοιχα των Daimler, Audi και Ford. Οπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της η Ενωση Ηλεκτρικών Οχημάτων Νορβηγίας, το 2020 θα κυκλοφορήσουν στην αγορά από 20 έως 30 νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ένα εκ των οποίων θα είναι το Mustang Mach-E SUV της Ford. H εταιρεία ευελπιστεί πως με αυτό θα μπορέσει να τονώσει τις πωλήσεις της. Ο Κτζέτιλ Χάγκεσταντε, διευθύνων σύμβουλος της RoehneSelmer, της εταιρείας που εισάγει τα Ford στη Νορβηγία, αναφέρει πως η Mustang Mach-E SUV θα ανταγωνιστεί ευθέως τα μοντέλα 3 και Υ της Tesla και το e-tron της Audi. Και συμπληρώνει, τέλος: «Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με κίνηση και στους 4 τροχούς, καλύπτει μεγάλες αποστάσεις και ταιριάζει απόλυτα στη νορβηγική αγορά».