Advertisement

Κομισιόν εγκαλεί Αθήνα για ολιγωρία στο σύστημα 112

521

Τη στιγμή που οι δύο αρμόδιοι υπουργοί ερίζουν για το ποιος είναι υπεύθυνος για την υλοποίηση του ευρωπαϊκού συστήματος εκτάκτων κλήσεων (το γνωστό 112), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαλεί την κυβέρνηση για την πλημμελή λειτουργία του συστήματος. Μάλιστα, σε επιστολή της η αρμόδια επίτροπος Μαρίγια Γκάμπριελ (18/7/2018) καλεί τις ελληνικές αρχές να υιοθετήσουν άμεσα και χωρίς καθυστέρηση το νέο σύστημα, τόσο για τις ανάγκες των Ελλήνων όσο και των Ευρωπαίων πολιτών.

Η Ελλάδα, σύμφωνα με την κ. Γκάμπριελ, έπρεπε να είχε έτοιμο το σύστημα από το 2011, αλλά μέχρι στιγμής απουσιάζουν βασικές του λειτουργίες, όπως ο γεωεντοπισμός του καλούντος και η υποστήριξη εναλλακτικών τρόπων επικοινωνίας (κυρίως για ΑμεΑ). H χώρα, όπως αποδεικνύεται, είχε τον Ιούνιο του 2014 καταλήξει σε μια σύμβαση υλοποίησης του συστήματος, την οποία όμως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ «πάγωσε» επειδή τη θεώρησε τεχνολογικά ξεπερασμένη και ακριβή.

Advertisement

Το πρόβλημα οξύνεται ακόμη περισσότερο με την υιοθέτηση της υπηρεσίας «eCall», την οποία από 1/4/2018 πρέπει (υποχρεωτικά) να φέρουν όλα τα νέα οχήματα. Η υπηρεσία αυτή επιτρέπει στο σύστημα 112 να εντοπίζει τον καλούντα με το πάτημα ενός πλήκτρου ή αυτόματα, σε περίπτωση που οι ανιχνευτές του οχήματος διαγνώσουν μια σύγκρουση.

Πολλά ευρωπαϊκά οχήματα φέρουν αυτή τη δυνατότητα, την οποία ωστόσο δεν μπορούν να αξιοποιήσουν στην Ελλάδα. «Καθώς οι καλοκαιρινές διακοπές ξεκινούν, μερικοί Ευρωπαίοι δεν θα καταφέρουν να λάβουν την επείγουσα βοήθεια όταν τη χρειαστούν», αναφέρει η επίτροπος Γκάμπριελ προς τον κ. Τόσκα.

Το θέμα είχαν φέρει στη Βουλή και οι βουλευτές της Ν.Δ. Αννα-Μισέλ Ασημακοπούλου και Μάκης Βορίδης. Στην ερώτησή που κατέθεσαν (19/4/2018) προς τους αρμόδιους υπουργούς Νίκο Τόσκα και Ψηφιακής Πολιτικής Νίκο Παππά, ζητούσαν να ενημερωθούν αν η νέα υπηρεσία «eCall» του συστήματος 112 υποστηρίζεται στη χώρα μας και αν τα νέα οχήματα που ταξινομούνται μπορούν να αξιοποιήσουν τον νέο τους εξοπλισμό.

Οι απαντήσεις που δόθηκαν ήταν ότι ο μεν υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Nίκος Παππάς παρέπεμψε στον κ. Τόσκα και στη Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας (ΓΓΠΠ) και αντίστροφα. «Το υφιστάμενο κέντρο (112) δεν υποστηρίζει την υπηρεσία “eCall”, ενώ η επικαιροποιημένη πληροφορία για το πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί το νέο κέντρο 112, που προαπαιτείται για τις όποιες περαιτέρω ενέργειες υλοποίησης και ενεργοποίησης της υπηρεσίας “eCall”, πρέπει να αναζητηθεί στη ΓΓΠΠ, η οποία και είναι η αρμόδια», αναφέρει η απάντηση Παππά (24/4/2018) στους βουλευτές της Ν.Δ. Από την άλλη πλευρά, ο κ. Τόσκας (14/5/2018), αφού αποδίδει τις ευθύνες στις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. και ομολογεί ότι με ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ «πάγωσε» η σύμβαση του 2014, καταλήγει ότι για «το “e-Call”, αρμόδιο να απαντήσει είναι το αρμόδιο συνερωτώμενο υπουργείο και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».

 

Πηγή Καθημερινή
Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο