«Κύριε Πέτρο, χρωστάτε 32.000 για βλεφαροπλαστική»
Είδε μία διαφήμιση στο Facebook και σκέφτηκε ότι θα ήταν καλή ιδέα να δοκιμάσει να διορθώσει τη βλεφαρόπτωση που τον ταλαιπωρούσε. Το είδε και σαν αφορμή να βγει από το σπίτι, όπου τον είχε καθηλώσει το πένθος για την πρόσφατη απώλεια της συζύγου του. Λίγες ημέρες αργότερα, χωρίς να το καταλάβει, είχε χρεωθεί με 32.000 ευρώ/ Λίνα Γιάνναρου
Από το Facebook
Στις αρχές Ιανουαρίου μια διαφήμιση ενός κέντρου αισθητικής στο Facebook τράβηξε την προσοχή του κ. Πέτρου. Υποσχόταν θεραπεία βλεφαροπλαστικής με μόνο 90 ευρώ. Ηταν ευκαιρία να βελτιώσει την όρασή του, καθώς πράγματι έπασχε από βλεφαρόπτωση, αλλά και ένα κίνητρο να βγει από το σπίτι. «Σκέφτηκα ότι εκεί θα μιλούσα σε κανέναν άνθρωπο», θα εξηγούσε αργότερα στον γιο του. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για έναν άνθρωπο μορφωμένο (διαθέτει πτυχίο Οικονομικών και Νομικής) και ευφυή. Πήρε τηλέφωνο και έκλεισε ραντεβού για τις 4 Ιανουαρίου.
Ο χώρος ήταν ευχάριστος και η υπάλληλος που τον εξυπηρέτησε προσηνής και φιλική, κέρδισε αμέσως την εμπιστοσύνη του, ακούγοντας με ενδιαφέρον το πρόβλημά του, της όρασης αλλά και της θλίψης. Εμοιαζε ειλικρινά να συγκινείται από τα αισθήματα αγάπης που έτρεφε ο κ. Πέτρος για τη σύζυγό του. Κατόπιν άρχισε να τον «ενημερώνει» για τις συνεδρίες της βλεφαροπλαστικής, να του παίρνει ιστορικό και να τον βομβαρδίζει με πληροφορίες. «Αυτή είναι προφανώς η διαδικασία», σκέφθηκε ο κ. Πέτρος. Στο τέλος του είπε ότι με τη θεραπεία που θα έκανε θα μπορούσε να επωφεληθεί από κάποιες άλλες υπηρεσίες ιατρικής φύσεως, που η εταιρεία παρείχε εκείνη την περίοδο δήθεν δωρεάν, οι οποίες θα τον ανακούφιζαν και από τους πόνους στο σώμα. Του είπε, δε, ότι θα μπορούσε να επισκέπτεται το κέντρο οποτεδήποτε κατόπιν ραντεβού, χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Ζήτησε γι’ αυτόν τον λόγο τόσο τις πιστωτικές κάρτες του όσο και την cash card του προκειμένου να καταχωρισθούν στο «σύστημα της εταιρείας» και να ενεργοποιηθούν οι υπόλοιπες προσφορές. Πεπεισμένος ότι πρόκειται για δωρεάν προγράμματα, ο ηλικιωμένος άνδρας υπέγραψε όσα έγγραφα του εμφάνιζε με γρήγορες κινήσεις η υπάλληλος, διαβεβαιώνοντάς τον για το πόσο τυχερός ήταν που «πέτυχε τις προσφορές».
Το επόμενο ραντεβού κλείστηκε για την 8η Ιανουαρίου. Εκείνη τη φορά ανέλαβε τον κ. Πέτρο άλλη υπάλληλος. Αφού του έκανε μια πρώτη εφαρμογή αλοιφών στο πρόσωπο και κυρίως στα βλέφαρα προκειμένου να προετοιμαστεί το δέρμα για τις θεραπείες που θα ακολουθούσαν, και αφού τον ρώτησε κάθε λεπτομέρεια της ζωής και της υγείας του, εμφάνισε και εκείνη κάποια έγγραφα για υπογραφή. «Αυτή είναι η διαδικασία που ακολουθείται σε κάθε συνεδρία». Εντυπωσιασμένος από το ενδιαφέρον και τη φροντίδα προς το πρόσωπό του και με τη διαβεβαίωση ότι πρόκειται για τυπικό θέμα που «ξεκλειδώνει» το πρόγραμμα που έχει επιλέξει, ο άνδρας υπέγραψε και αυτά τα χαρτιά.
Το ίδιο ακριβώς επαναλήφθηκε στις 12, τις 15 και τις 22 Ιανουαρίου.
Πεπεισμένος ότι πρόκειται για δωρεάν προγράμματα, ο ηλικιωμένος άνδρας υπέγραψε όσα έγγραφα του εμφάνιζε με γρήγορες κινήσεις η υπάλληλος.
Εξτρα περιποίηση 1.000 ευρώ
Κρέμες, νοιάξιμο, έγγραφα προς υπογραφή. Πλέον το περιβάλλον ήταν οικείο για τον κ. Πέτρο. Ενιωθε ευχάριστα πηγαίνοντας εκεί, απολαμβάνοντας την περιποίηση, τη φροντίδα, την ασφάλεια. Ηταν λοιπόν τεράστιο σοκ για τον ίδιο όταν στο ραντεβού της 23ης Ιανουαρίου, αφού του παρασχέθηκαν υπηρεσίες βλεφαροπλαστικής, για πρώτη φορά τον ενημέρωσαν πως οφείλει 1.000 ευρώ για την «ιατρική παρακολούθηση», την οποία είχε δεχθεί ως επιπλέον υπηρεσία η οποία δεν περιλαμβανόταν στο πρόγραμμα θεραπειών. Ο ηλικιωμένος άνδρας αιφνιδιάστηκε. Του είπαν πως η οφειλή είναι πραγματική και ότι όλα γίνονται για το καλό της υγείας του. Τον έπεισαν ότι ήταν κάτι που του είχαν εξηγήσει και ο ίδιος δεν είχε καταλάβει. Τους είπε ότι δεν έχει μαζί του αυτά τα χρήματα και τους ζήτησε να τον περιμένουν να πάει στο σπίτι του να τα πάρει. Τότε μια από τις ευγενικές υπαλλήλους του κέντρου αισθητικής προθυμοποιήθηκε να τον συνοδέψει έως το σπίτι με το ταξί προκειμένου να της δώσει τα χρήματα. Του έκλεισε και το επόμενο ραντεβού, για τις 25/1, στο οποίο όπως του είπε έπρεπε οπωσδήποτε να έχει μαζί του 500 ευρώ μετρητά. «Εχετε δεχθεί πολλές επιπλέον υπηρεσίες πέραν της προσφοράς, κ. Πέτρο».
Αποφάσισε να ολοκληρώσει τις θεραπείες. Στις 25 Ιανουαρίου πήγε για τελευταία φορά στο κέντρο αισθητικής, με τα 500 ευρώ που νόμιζε ότι όφειλε. Τους ενημέρωσε ότι δεν θα ξαναπήγαινε γιατί δεν ήταν προετοιμασμένος για το υψηλό κόστος. Δεν είχε ιδέα για το τι είχε πραγματικά συμβεί.
Λίγες ημέρες μετά ενημερώνει τον γιο του για τα παραπάνω. «Ντράπηκα πολύ», του είπε. «Πώς δεν είχα καταλάβει τίποτα;». Ο γιος του, θορυβημένος, συνδέθηκε τότε με τους τραπεζικούς λογαριασμούς του πατέρα του, οπότε και διαπίστωσε ότι στο διάστημα αυτό είχε χρεωθεί το συνολικό ποσό των 32.781 ευρώ.
Η δίκη και η διάγνωση
Μετά το σοκ απευθύνθηκαν αμέσως σε δικηγόρο, η οποία κατέθεσε αγωγή κατά της εταιρείας. Οπως διαπιστώθηκε μεταξύ άλλων, στις συμβάσεις που εν αγνοία του είχε υπογράψει ο πελάτης δεν γίνεται αναλυτική περιγραφή της φύσης και των χαρακτηριστικών των υπηρεσιών, όπως η χρονική διάρκεια κάθε συνεδρίας ή ο συνολικός αριθμός των συνεδριών ανά κατηγορία υπηρεσιών με σαφή διαχωρισμό των τυχόν δωρεάν υπηρεσιών, ενώ δεν γίνεται λόγος για τη συνολική αξία του κάθε προγράμματος, με την αναλυτική αξία της κάθε μεμονωμένης υπηρεσίας που θα παρέχεται σε αυτό. Ο κ. Πέτρος επιπλέον ποτέ δεν ενημερώθηκε για το δικαίωμα υπαναχώρησης που, σύμφωνα με τον νόμο, ο καταναλωτής διατηρεί για 30 ημέρες.
Ενώ η υπόθεση έχει πάρει τον δρόμο της Δικαιοσύνης, ο κ. Πέτρος επισκέφθηκε σειρά ειδικών προκειμένου να αντιμετωπίσει την έντονη θλίψη αλλά και τα σχεδόν παραλυτικά συναισθήματα ντροπής και ματαίωσης που του προκάλεσε αυτή η περιπέτεια. Μεταξύ άλλων διαπιστώθηκε ότι υποφέρει από διαταραχή της πρόσφατης μνήμης και κατάθλιψη.
«Ο εξεταζόμενος φέρει ικανό έλλειμμα στην άμεση και καθυστερημένη ανάκληση ονομάτων και λέξεων, βραδύτητα στην επεξεργασία νεοεισερχόμενων πληροφοριών και έντονα καταθλιπτική διάθεση. Συνεπώς, ο κ. ΧΧ φέρει ήπια γνωστική έκπτωση, με συνεπαγόμενα αντιληπτικά ελλείμματα, η οποία επικάθεται στην υφιστάμενη από έτους καταθλιπτική συνδρομή. Η συννοσηρότητα των ανωτέρω τον καθιστούν χειραγωγήσιμο, εύπιστο και μειώνουν την ευθυκρισία του στην παρούσα χρονική περίοδο», αναφέρεται στη διάγνωση της νευρολόγου.