Advertisement

Μπλόκο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία -Τι ισχύει τώρα στην Ελλάδα

Σύγχυση συνεχίζει να επικρατεί γύρω από τη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με πλοίο, με πολλούς ιδιοκτήτες να έχουν απορίες σχετικά με το αν επιτρέπεται να εισέλθουν με αυτά στο καράβι. /ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΓΑΛΑΝΗΣ

465

Κερδίζει συνεχώς έδαφος η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, με ολοένα και περισσότερους οδηγούς να επιλέγουν ως καινούργιο αυτοκίνητο ένα μηδενικών ρύπων όχημα.

Καθοριστική συμβολή στην ενίσχυση της δημοφιλίας των ηλεκτρικών ΙΧ έχουν οι υψηλές επιδοτήσεις στο πλαίσιο του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που, όπως αποκάλυψε το carandmotor.gr, στον 3ο κύκλο του περιλαμβάνει αυξημένα ποσά, καθιστώντας ακόμα ευκολότερη την απόκτηση ενός σχετικής τεχνολογίας οχήματος.

Η κατοχή, ωστόσο, ενός ηλεκτρικού ΙΧ στην Ελλάδα σήμερα συνοδεύεται και από κάποιες δυσκολίες, συμπεριλαμβανομένων των περιορισμών που αφορούν στη μεταφορά τους με πλοία, τα οποία καλούνται να προσαρμοστούν σε νέα δεδομένα για την ασφαλή μεταφορά των συγκεκριμένων αυτοκινήτων.

Όπως έχουμε γράψει, η εγκύκλιος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με Αρ. Πρωτ.: 2070.0/28541/2024 ορίζει ότι για να εισέλθει ένα αμιγώς ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό αυτοκίνητο σε πλοίο το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του δεν πρέπει υπερβαίνει το 40% της συνολικής χωρητικότητας.

Αυτό σημαίνει ότι αν διαπιστωθεί από τους διενεργούντες τον έλεγχο κατά την επιβίβαση ενός ηλεκτρικού ΙΧ στο πλοίο ότι το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας είναι άνω του 40%, τότε η είσοδος στο του αυτοκινήτου στο γκαράζ θα απαγορευτεί.

Περιορισμούς υφίστανται και τα οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων (βλ. υγραερίου, φυσικού αερίου κ.ο.κ.), μιας και για να μεταφερθούν με πλοίο πρέπει οι δεξαμενές τους να μην περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής τους χωρητικότητας.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του carandmotor.gr, τη συγκεκριμένη εγκύκλιο ακολουθούν όλες οι μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών στην Ελλάδα, εξαιρουμένης μίας που -τουλάχιστον προς το παρόν- δεν δέχεται καθόλου τα οχήματα που λειτουργούν με εναλλακτικά καύσιμα, όπως τα ηλεκτρικά, τα plug-in υβριδικά, τα φυσικού αερίου και υγραερίου, ανεξάρτητα από το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας ή το πόσο καύσιμο έχουν οι δεξαμενές τους.

Τα μοναδικά, λοιπόν, αυτοκίνητα που δέχεται η εν λόγω ακτοπλοϊκή είναι όσα κινούνται αποκλειστικά με βενζίνη και πετρέλαιο.

Τι ισχύει με τα ασυνόδευτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Όσον αφορά τα ασυνόδευτα οχήματα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών, αυτά μπορούν να μεταφερθούν κανονικά με πλοίο.

Όπως, ωστόσο, ισχύει και με τα συνοδευόμενα ηλεκτρικά οχήματα, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας τους δεν πρέπει να υπερβαίνει το 40% της συνολικής χωρητικότητας.

Παράλληλα, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες συστήνουν στους κατόχους αυτοκινήτων που θα μεταφερθούν ασυνόδευτα σε έναν προορισμό, να φτάσουν στο λιμάνι αρκετά νωρίτερα από την αναχώρηση του πλοίου, ώστε το όχημα να μπει από τα πρώτα στο γκαράζ του πλοίου, ώστε να βγει από τα τελευταία.

Η εγκύκλιος του Υπουργείου Ναυτιλίας

Με βάση την εγκύκλιο με Αρ.Πρωτ. 2070.0/28541/16.04.2024 με θέμα:” Επιπρόσθετα μέτρα κατά την μεταφορά οχημάτων χρήσης εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με Ε/Γ-Ο/Γ και Φ/Γ-Ο/Γ πλοία”, επιτρέπεται η μεταφορά «ασυνόδευτων» AFVs στα Ε/Γ-Ο/Γ και Φ/Γ-Ο/Γ πλοία, αρκεί να ισχύουν οι παρακάτω προϋποθέσεις:

– Τα αμιγώς ηλεκτρικά και επαναφαρτιζόμενα υβριδικά οχήματα να μην υπερβαίνουν το 40% του επιπέδου φόρτισης των συσσωρευτών τους.

– Τα οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων να μην υπερβαίνει το καύσιμό τους το 50% της συνολικής χωρητικότητας της δεξαμενής καυσίμου τους.

– Σε περίπτωση βλάβης στο σύστημα τροφοδοσίας τους και στις δεξαμενές ή συσσωρευτές τους, θα πρέπει τα μέρη αυτά να αφαιρούνται από τα οχήματα προτού φορτωθούν στο πλοίο. Ειδικότερα σε περίπτωση ζημιάς με ασάφεια ως προς τη βλάβη ή όχι του συσσωρευτή τους, το όχημα δεν θα φορτώνεται και δεν θα μεταφέρεται. Η ευθύνη για την διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και ο πλοιοκτήτης δύναται να το εξασφαλίζει με όποιο τρόπο αυτός ορίσει.

– Συνεκτίμηση κατά τη στοιβασία του βάρους ιδίως των ηλεκτρικών οχημάτων, δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι κατά μέσο όρο 25% βαρύτερα από τα αντίστοιχα συμβατικά.

– Φόρτωση των AFVS σε χώρους καλυπτόμενους από κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης (CCTV) χωρίς την παρεμβολή εμποδίων.

– Εξασφάλιση της λειτουργίας του συστήματος τεχνητού εξαερισμού του χώρου φόρτωσης (εφόσον είναι κλειστός χώρος φορτίου ro-ro ή ειδικής κατηγορίας όπως ορίζεται στην Οδηγία 2009/45/ΕΚ) κατά τη φόρτωση -εκφόρτωση και κατά τη διάρκεια του πλου. Προτίμηση φόρτωσης σε ανοικτούς χώρους οχημάτων, εφόσον υπάρχουν τέτοιοι και είναι πρακτικά εφικτό.

Πηγή carandmotor
Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο