Advertisement

Ναι στο Μετρό, αλλά…

Γράφει ο Ηλίας Πορτοκαλάκης, Απόστρατος φαροφύλακας

232

Είμαι σίγουρος ότι, όλοι οι νοήμονες (διότι υπάρχουν και οι μή) πολίτες αυτής της χώρας, κάτι θα έχουν ακούσει, δεί, διαβάσει για την έναρξη της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης (ή συμπρωτεύουσας, που ποτέ δεν κατάλαβα τι σημαίνει). Φυσικά, θα έχετε βγάλει τα συμπεράσματά σας τα οποία θα εδράζονται -κυρίως- στις θέσεις και τα επιχειρήματα των κομμάτων τα οποία ακολουθείτε. Λογικό θα μου πείτε, καθώς το θέμα του Μετρό είναι εξόχως κομματικο-πολιτικό και κατόπιν συγκοινωνιακό. Έτσι, για να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους.

Αν λοιπόν , δεν έχετε βαρεθεί, εκνευριστεί, σιχαθεί από τη διάσταση που πήρε το “ζήτημα” (για να μην ξεχνιόμαστε), και θέλετε και μιά άλλη οπτική, διαβάστε παρακάτω.

Τηλεόραση, πρωί Σαββάτου,συζήτηση. Προσκεκλημένοι στο πάνελ εκπρόσωποι των κομμάτων Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ δηλ. κλασικό σκηνικό στο έργο, το οποίο έχει παιχτεί σε περισσότερα επεισόδια από το “Τόλμη και γοητεία”. Και δεν το συγκρίνω τυχαία με τη σαπουνόπερα διότι, και τόλμη θέλει να βγείς και να λες τόσες κοινοτοπίες, μπαρούφες και (κομματικές) ατάκες και γοητεία, καθώς απ΄ότι έχω καταλάβει τόσα τα χρόνια, πολύ αρέσει στα κομματικά στελέχη και υποστελέχη να καλούνται στην T.V. και να νομίζουν ότι μετά το make-up που τους γίνεται για να βγούν στο γυαλί, έγιναν και γοητευτικοί…

Επί της ουσίας τώρα. Και οι τρείς εκπρόσωποι αν είπαν από 100 λέξεις σε κάποιες από τις τοποθετήσεις τους, οι 10 (δέκα) τουλάχιστον ήταν ο σύνδεσμος “αλλά”. Έτσι, ενώ “συμφωνούσαν” όλοι ότι το έργο έπρεπε να γίνει για να ανασάνει συγκοινωνιακά η Θεσσαλονίκη, ότι δεν της άξιζε τέτοια συμπεριφορά και άλλα ψυχοπονιάρικα. στη συνέχεια τα “αλλά” έδιναν και έπαιρναν.

Π.χ. Ναι στο Μετρό, “αλλά”, καθυστέρησε πάρα πολύ και την ευθύνη την έχει η κυβέρνηση, διότι… κυβερνά.

Το ότι και τα τρία παραπάνω κόμματα κυβέρνησαν καθ΄όλη τη διάρκεια τη κατασκευής, δεν έχει σχέση με τη συζήτηση η οποία γίνεται. (Σωστή παρατήρηση). Το ότι έγιναν περίπου 90 (ενενήντα) προσφυγές σε πρωτοδικεία μέχρι ΣτΕ και πάλι είναι εκτός θέματος. Ούτε το ΚΑΣ (φταίει) με τη μία έτσι και την άλλη γιουβέτσι.

Ναί στο Μετρό, “αλλά” το κόστος ήταν εξωφρενικό, συγκρινόμενο π.χ. με το κόστος του Μετρό στο Ουλάν Μπατόρ (πρωτεύουσα) της Μογγολίας, παρ΄όλο που εκεί εκσκάφτηκαν εκατομμύρια τόνοι άμμου και βρέθηκαν αρχαιολογικά ευρήματα έφιππων Μογγόλων (μάλλον επί εποχής Τζέγκινς Χαν) με όλα τα γνωστά τους “εργαλεία” , πανοπλίες, ξίφη, τόξα, μαχαίρια, ασπίδες κλπ.

Ναι στο Μετρό, “αλλά” δεν έπρεπε να μετακινηθούν τα αρχαία, μόνο να παραμείνουν ως έχουν και οι σήραγγες να βρίσκονται πάνω από τα αρχαία.

Ναι στο Μετρό, “αλλά” το λογότυπό τους, γιατί δεν το ανέθεσαν μετά από διεθνή διαγωνισμό;;

Ναι στο Μετρό, “αλλά” γιατί να κινούνται οι συρμοί χωρίς μηχανοδηγούς;; Εμπιστευόμαστε τόσο την τεχνολογία ή θα έχουμε και άλλα Τέμπη;;Και η ανεργία;; Πόσοι εργαζόμενοι θα μπορούσαν να απασχοληθούν ως οδηγοί, βοηθοί οδηγών, ελεγκτές, βοηθοί ελεγκτών, ταμίες, βοηθοί ταμίων κλπ. Αλλά είπαμε. Τι περιμένουμε από ανάλγητους κυβερνώντες.

Και συνεχίζουμε.

Ξέρετε τι ποσοστό έργου “ετοίμασε” το κάθε κόμμα παραδίδοντας το έργο στο επόμενο; Αν όχι, είστε βαθειά νυχτωμένοι.

Παραθέτω “επίσημα” στοιχεία , όπως αυτά κατατέθηκαν από τους εκπροσώπους.

Ν.Δ. 73%
ΠΑΣΟΚ 69%
ΣΥΡΙΖΑ 78%
—————————-
Σύνολο 220% !!

Δηλαδή, οι εκπρόσωποι ήθελαν να πουν (αλλά συνειδητά δεν το είπαν), ότι παρέλαβαν π.χ. ποσοστό (υφιστάμενου έργου) 35% και το πήγαν 50%, επομένως πρόσθεσαν 15%. Αντί όμως 15% είπαν 50%, για να μη φανεί η “προσπάθειά” τους. Η κουτοπονηριά στα καλλίτερά της. Πενήντα επ΄εδώ, τριάντα απ΄εκεί, είκοσι παραπέρα και το 100% , έγινε 220%.

Έτσι, μιλάμε για θαύμα το οποίο είναι πιθανό, διότι μπορεί ο προστάτης της πόλης Δημήτριος, σε αγαστή συνεργασία με τους παρακείμενους Αγιορείτες, να έχει βάλει το χεράκι του.

Αυτό εξηγεί και τις τεκμηριωμένες καταγγελίες περί εύνοιας των κατασκευαστικών και εργολάβων διότι, ενώ αυτοί πληρώθηκαν από το Δημόσιο (δηλ. εμάς τους φορολογούμενους) για την κατασκευή 220% του έργου, τελικώς παρέδωσαν μόνο το 100%, Άρα, 120% πρόσθετο κέρδος.

Αυτά αγαπητοί αναγνώστες ακούστηκαν , υπαινίχθηκαν, ή αποσιωπήθηκαν από το κανάλι.

Και το πιό ωραίο ήταν ότι μιλούσαν… σοβαρά (ή έκαναν ότι μιλούσαν σοβαρά).

Και δεν σκέφτονταν ότι έτσι στρώνουν το χαλί για επίδοξους “σωτήρες” οι οποίοι υπόσχονται τερματισμό της φαυλότητας, του παραγοντισμού,της σπατάλης, της ασυδοσίας και (φυσικά) τον τερματισμό των συγκεχυμένων προτάσεων, των ατελείωτων διαπραγματεύσεων και -το κυριότερο- της αργοπορίας των αποφάσεων.Δηλαδή, υπόσχονται έργα με τάχιστες διαδικασίες και αποτελεσματικά, τα οποία θα εκτελούν τα “δικά” μας τα παιδιά, τα οποία μπορεί να είναι και τα ίδια με τα σημερινά. ‘Αλλως, (θα πουν μερικοί νοσταλγοί) υπάρχει και η λύση της ΜΟΜΑ*, η οποία θαυμάσια θα μπορούσε να κατασκευάσει ένα Μετρό.Eδώ, έχει ανοίξει εκατοντάδες δρόμους σε όλα τα βουνά της Ελλάδας, έχτισε γεφύρια, κατασκεύασε αεροδρόμια, τώρα σε ένα Μετρό θα κωλώσει;;

Διότι, “σωτήρες” υπάρχουν και περιμένουν.

Μήπως όμως είχε δίκιο ο ψυχρός, άνοστος αλλά συνετός Κώστας Σημίτης λέγοντας ότι “έτσι είναι η Ελλάδα”;;

Προσωπικά, συμφωνώ απόλυτα με το Σημίτη, ΑΛΛΑ δεν μπορώ να δεχτώ ότι τα παιδιά μου και τα εγγόνια μου θα συνεχίσουν να ζουν σε αυτό το μπάχαλο. Σε μιά χώρα όπου κυριαρχεί ο αντιθετικός σύνδεσμος “αλλά”, το στρουμφάκι ο γκρινιάρης, η μιζέρια σε χειρότερη έκδοση από αυτή του Β.Ουγκώ (Les miserables), η μαυρίλα από φουγάρο εργοστασίου που καίει κάρβουνο και άλλα τέτοια “χαρίσματα” της φυλής μας.

Επί τέλους, μιά αισιοδοξία, μιά προοπτική, μιά ανάταση ψυχής, κάτι, φτάνει πια αυτή η κατάντια.
Και όπως μας έλεγε και ο αείμνηστος δάσκαλός μας στο γυμνάσιο ” η μεμψιμοιρία (να μέμφεσαι τη μοίρα σου) είναι η κατάρα του Έλληνα.
Οπότε, αλλά-ξει και ξερός.

Υ.Γ. Και η “τάπα” της δεκαετίας. Ποιός έκανε τα εγκαίνια του Μετρό; Ο άνθρωπος που έχει δεχτεί οχετό ύβρεων και κατάρων, ο οποίος όμως τυγχάνει και πρωθυπουργός της χώρας. Αυτό δεν το χωράει νους προοδευτικού και δημοκράτη πολίτη.
Ω !! τι κόσμος μπαμπά!!

** ΜΟΜΑ. Μικτές Ομάδες Μηχανημάτων Ανασυγκρότησης (1957-1992). Ανήκαν στον Ελληνικό στρατό και είχαν αναλάβει την αποκατάσταση των ζημιών των υποδομών, οι οποίες προήλθαν από τον Β΄Παγκόσμιο πόλεμο και τον Εμφύλιο.

 

 

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο