Ντανιέλα: Η νεότερη Ελληνίδα οδηγός νταλίκας είναι μόλις 24 ετών -Ταξιδέψαμε μαζί της για Ιταλία
Το ημερολόγιο γράφει 5 Μαρτίου 2019. Ένας ανοιξιάτικος ήλιος λούζει το λιμάνι της Πάτρας.
Η πόλη έχει φορέσει τα καρναβαλικά της. Δεκάδες οδηγοί φορτηγών διεθνών μεταφορών περιμένουν στο λιμάνι για να ταξιδέψουν μέσω των θαλάσσιων αυτοκινητόδρομων προς το Brindisi. Ανάμεσα στις ανδρικές μορφές ξεχωρίζει η φιγούρα μιας όμορφης κοπέλας.
Είναι η Ντανιέλα. Μόλις 24 ετών. Με καταγωγή από τη Δράμα, ζει τα τελευταία 3 χρόνια στη Γερμανία. Είναι η νεότερη Ελληνίδα οδηγός φορτηγών διεθνών μεταφορών. Πάντα χαμογελαστή και ευδιάθετη θα είναι η οδηγός μας στο ταξίδι μας από την Πάτρα προς το Brindisi και θα μας εξηγήσει πώς μία νέα κοπέλα αποφάσισε να ασχοληθεί με το επάγγελμα των «σκληρών» αυτοκινητιστών.
Ας την ακούσουμε να μας περιγράφει πώς αποφάσισε να πιάσει στα χέρια της το τιμόνι:
Όπως λέει η όμορφη Δραμινή νταλικέρισσα, οι θαλάσσιοι αυτοκινητόδρομοι προσφέρουν στην ίδια και στο «σπίτι» της, όπως χαρακτηρίζει την νταλίκα της, ασφάλεια, εξοικονόμηση χρημάτων, στιγμές χαλάρωσης, χρόνο για τον εαυτό της και όμορφες ώρες με τους συναδέλφους της στα σαλόνια του πλοίου. Το πλοίο με το οποίο θα ταξιδέψουμε είναι το Florencia της Grimaldi Lines. Κατηγορίας RO-RO PAX. Θεωρείται ιδανικό για τις διεθνείς μεταφορές, καθώς χωρά στα γκαράζ του 160 αυτοκίνητα ή περίπου 80 νταλίκες. Έχει 96 καμπίνες, χωρά 954 άτομα. Και είναι γεμάτο με άνδρες. Και την 24χρονη Ντανιέλα. Όλοι γνωρίζονται μεταξύ τους με τα μικρά τους ονόματα. Το πλήρωμα και οι επιβάτες. Άλλωστε οι οδηγοί που μετακινούνται με αυτά τα πλοία κάνουν το ίδιο ταξίδι πολλές φορές κατά τη διάρκεια του μήνα.
Ο καιρός είναι υπέροχος, το ταξίδι ξεκινά στις 6 μ.μ. ώρα Ελλάδος. Πριν βγούμε από το λιμάνι της Πάτρας, το ηλιοβασίλεμα χαρίζει στον ουρανό ένα πολύχρωμο πέπλο που κάνει τα πάντα να μοιάζουν μαγικά. Είναι η ώρα που η Ντανιέλα βγαίνει στο κατάστρωμα για να χαλαρώσει και να πάρει ανάσες θαλασσινού αέρα. Ξαφνικά εμφανίζονται μπροστά της δύο Ιάπωνες τουρίστες που και αυτοί θέλουν να τραβήξουν φωτογραφίες από το ηλιοβασίλεμα στο Ιόνιο. Τη ρωτούν διάφορες πληροφορίες. Πολλοί τουρίστες επιλέγουν, άλλωστε, αυτά τα πλοία τύπου RO-RO που μεταφέρουν νταλίκες με εμπορεύματα, καθώς το εισιτήριο είναι σημαντικά πιο οικονομικό από τα ferry boats.
Η νύχτα πέφτει καθώς το πλοίο ταξιδεύει στις δυτικές ακτές της χώρας. Επόμενος σταθμός η Ηγουμενίτσα και τελικός προορισμός το Brindisi. H Ντανιέλα τρώει το βραδινό της και αποσύρεται στην καμπίνα της. Είναι η ώρα της ξεκούρασης και η επικοινωνία μέσω τηλεφώνου με την οικογένειά της. Η θάλασσα είναι ήρεμη. Τα φώτα κλείνουν…
Γλυκοχαράζει. Πλησιάζουμε στο Brindisi. Νέες όμορφες εικόνες. Η Ντανιέλα συναντά στο σαλόνι του πλοίου τους συναδέλφους της. Νέα χωρατά, νέα χαμόγελα, νέες συζητήσεις για τα ταξίδια στην Ευρώπη.
Με το που φτάνουμε στο λιμάνι του Brindisi, ζητάμε από την Ντανιέλα να μας δείξει το «σπίτι» της, όπως αποκαλεί την νταλίκα.
Δίνουμε ραντεβού λίγο έξω από το λιμάνι. Μπαίνοντας μέσα, μας ζητά να βγάλουμε τα παπούτσια. «Δεν μπαίνουμε στο σπίτι με τα παπούτσια», λέει γελώντας. Και η ίδια είναι ξυπόλητη. Σε όλη την νταλίκα γυναικείες πινελιές. Στον λαιμό της ένα φυλαχτό γράφει «Οn the road».
8 Μαρτίου. Ημέρα της Γυναίκας, και το ταξίδι της Ντανιέλας στους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους συνεχίζεται.
Την ίδια ώρα, στους θαλάσσιους αυτοκινητόδρομους χιλιάδες νταλίκες με εμπορεύματα μετακινούνται με τα πλοία της Grimaldi και της Minoan Lines.
O όμιλος Grimaldi Lines
Το 2018 ο Όμιλος Γκριμάλντι ο οποίος δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα μέσω των Μινωικών Γραμμών. βραβεύτηκε στο πλαίσιο των Automotive Global Awards με το «Corporation of the Year Award» και το «Shipping Company Award» σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο.
Ο όμιλος έχει παρουσία και δίκτυο σε περισσότερα από 120 λιμάνια στη Μεσόγειο, τη Βαλτική, στη Βόρεια Ευρώπη, τη δυτική Αφρική στη Βόρεια και Νότια Αμερική.
Ο όμιλος Grimaldi έχει παραγγείλει 12 οικολογικά πλοία επτά μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών οχημάτων τα οποία θα παραδοθούν το 2020. Μέσα στο 2018 προστέθηκαν στον στόλο του ομίλου έξι πλοία μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων.
Το άρθρο του Γιώργου Γρηγοριάδη συμμετέχει στον διαγωνισμό Mare Nostrum Awards.