Advertisement

Ο πάπας Φραγκίσκος επιστρέφει θραύσματα του Παρθενώνα στην Ελλάδα και στον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο

Επίσημο ανακοινωθέν του Βατικανού

301

Ο πάπας Φραγκίσκος αποφάσισε να δωρίσει θραύσματα του Παρθενώνα που βρίσκονταν στα μουσεία του Βατικανού, «ως μαρτυρία και ένδειξη της επιθυμίας για συνέχιση της οικουμενικής πορείας αλήθειας».

Marble_Parthenon_vatican_arthro

Τα τρία θραύσματα, μέρος των γλυπτών του Παρθενώνα, είναι από πεντελικό μάρμαρο, έφτασαν στον Βατικανό τον 19ο αιώνα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το πρώτο θραύσμα ανήκει σε άλογο του τέθριππου της Αθηνάς. Το δεύτερο, σύμφωνα με το Ans είναι κεφαλή εφήβου και αποτυπώνει πρόσωπο των γλυπτών που βρισκόταν έξω από το σηκό του ναού και έφερε άρτο, που προσέφεραν κατά τα Παναθήναια.

marbles__1__2
marbles__2__2

Το τρίτο θραύσμα, τέλος, είναι μια ανδρική κεφαλή με γένια, η οποία ανήκει στη νότια μετόπη, όπου απεικονιζόταν η Κενταυρομαχία.

marbles__3__2

Πιο συγκεκριμένα, σε επίσημο ανακοινωθέν του Βατικανού υπογραμμίζεται:

«Ο πάπας Φραγκίσκος, ως ουσιαστική απόδειξη της ειλικρινούς επιθυμίας για συνέχιση της οικουμενικής πορείας για την μαρτυρία της αλήθειας, αποφάσισε να δωρίσει στην Αυτού Μακαριότητα Ιερώνυμο, Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, τρία θραύσματα του Παρθενώνα, τα οποία εδώ και αιώνες φυλάσσονται με μεγάλη φροντίδα στις συλλογές του Ποντίφικα και στα Μουσεία του Βατικανού, και τα οποία εκτίθενταν σε εκατομμύρια επισκέπτες».

Την ίδια ώρα, όπως αναφέρει το AP, η δήλωση του Βατικανού ξεκαθαρίζει ότι η Αγία Έδρα ήθελε να καταστήσει σαφές ότι δεν ήταν διμερής απόφαση να επιστραφούν τα μάρμαρα από το κράτος του Βατικανού στην Ελλάδα, αλλά μάλλον μια θρησκευτικά εμπνευσμένη δωρεά. Η δήλωση μπορεί να διατυπώθηκε για να μην δημιουργηθεί προηγούμενο που θα μπορούσε να επηρεάσει άλλες ανεκτίμητες εκμεταλλεύσεις στα Μουσεία του Βατικανού.

Τα γλυπτά είναι απομεινάρια της ζωφόρου του Παρθενώνα μήκους 160 μέτρων που έτρεχε γύρω από τους εξωτερικούς τοίχους του ναού στην Ακρόπολη, αφιερωμένου στην Αθηνά, θεά της σοφίας. Πολλά χάθηκαν σε βομβαρδισμό του 17ου αιώνα και περίπου τα μισά έργα αφαιρέθηκαν στις αρχές του 19ου αιώνα από έναν Βρετανό διπλωμάτη, τον Λόρδο Έλγιν.

 

 

Πηγή Πρώτο Θέμα
Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο