Πέντε λάθη που κάνουμε όταν χρησιμοποιούμε τον κλιματισμό στο αυτοκίνητο
Μυστικά για τη σωστή και αποδοτική χρήση του
Τώρα που πέρασαν οι… μουσώνες και η θερμοκρασία ανεβαίνει πάλι (μαζί με υψηλά ποσοστά υγρασίας), καλό είναι να προσέξουμε το πώς πρέπει να χειριζόμαστε το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου μας, καθώς συνήθως -κατά τους έμπειρους τεχνικούς της αυτοκινητοβιομηχανίας- υποκύπτουμε στα εξής πέντε λάθη:
Ανοίγουμε πόρτες και παράθυρα για ένα λεπτό πριν ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό. Με αυτή την απλή κίνηση πέφτει η θερμοκρασία στο εσωτερικό, μπαίνει φρέσκος αέρας και τότε μπαίνουμε στο αυτοκίνητο, κλείνουμε τις πόρτες και τα παράθυρα και ενεργοποιούμε τον κλιματισμό.
Αυτό είναι ένα άλλο κλασικό λάθος που ενδεχομένως να μας θολώσει και τα τζάμια. Το σωστό αρχικά (για 3-5 λεπτά) είναι να επιλέξουμε την ανακύκλωση και στη συνέχεια την επιλογή Auto, έτσι ώστε η ροή του αέρα μπορεί να ρυθμιστεί αυτόματα, πιο ομοιόμορφα και αποτελεσματικά.
Ανάλογα με το πού βρισκόμαστε, κάποια καλοκαιρινά πρωινά μπορεί να είναι δροσερά. Παρόλα αυτά, είναι καλή ιδέα να ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό του αυτοκινήτου, ακόμη και αν ρυθμίσουμε την θερμοκρασία σε υψηλά επίπεδα, ώστε να αποφύγουμε τα θολά παράθυρα όταν η εξωτερική θερμοκρασία αρχίσει να ανεβαίνει ελαφρά.
Πολλές φορές παρά το ότι δουλεύει ο κλιματισμός, οι επιβάτες εξακολουθούν να ζεσταίνονται και ρυθμίζουν τον επιλογέα σε ακόμα μικρότερη θερμοκρασία. Πριν όμως καταφύγουμε σε αυτή την ενέργεια, θα πρέπει να ρυθμίσουμε την ροή του αέρα στο εσωτερικό, ούτως ώστε ο ψυχρός αέρας να εκτοξεύεται από τους αεραγωγούς προς την οροφή του αυτοκινήτου και στη συνέχεια (καθώς ο ψυχρός αέρας είναι βαρύτερος από τον θερμό, να «λούζει» τους επιβάτες.