Πρόκειται για ένα μικρό αεροδρόμιο, το οποίο κάθε χρόνο εξυπηρετεί μερικές δεκάδες χιλιάδες επιβάτες τόσο στο δίκτυο εσωτερικού όσο και εξωτερικού. Ο λόγος για τον κρατικό αερολιμένα της Νέας Αγχιάλου στη Μαγνησία. Αν και δεν συγκαταλέγεται στα δυνατά χαρτιά των αεροδρομίων της χώρας, η στρατηγική του θέση, ωστόσο, το καθιστά ιδιαίτερα σημαντικό. Σε λειτουργία από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, το αεροδρόμιο εξασφαλίζει την αεροπορική σύνδεση της πόλης του Βόλου με διάφορους προορισμούς τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό
Σήμερα, το αεροδρόμιο βρίσκεται υπό τη διαχείριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Ωστόσο, αυτό αναμένεται να αλλάξει τα επόμενα χρόνια, καθώς η Νέα Αγχίαλος περιλαμβάνεται στα 22 περιφερειακά αεροδρόμια που πρόκειται να παραχωρηθούν ως ενιαίο “πακέτο” μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας, την οποία θα “τρέξει” το Υπερταμείο. Με αυτόν τον τρόπο, θα ακολουθήσει το παράδειγμα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και της Καλαμάτας, τα οποία έχουν ήδη παραχωρηθεί στη Fraport Greece μέσω προηγούμενων διαγωνισμών.
Η επέκταση για χρήση πτήσεων cargo
Όπως επεσήμανε πρόσφατα, ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, Γρηγόρης Δημητριάδης, η Νέα Αγχίαλος συγκεντρώνει τα κατάλληλα χαρακτηριστικά προκειμένου να εκτελούνται πτήσεις cargo με κύριο πλεονέκτημα την στρατηγικής σημασίας θέση του. Η τοποθεσία αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί πλήρως μέσω της διεύρυνσης της χρήσης του για τη μεταφορά και διακίνηση εμπορευμάτων, πέραν των εμπορικών πτήσεων που πραγματοποιούνται. Ειδικότερα, κατά τη θερινή περίοδο, το αεροδρόμιο εξυπηρετεί δρομολόγια από διεθνείς αεροπορικές εταιρείες, όπως η Condor που συνδέει τον Βόλο απευθείας με το Μόναχο, η Eurowings με το Ντίσελντορφ και η Austrian Airlines με τη Βιέννη. Παράλληλα, η ελληνική Sky Express εκτελεί δρομολόγιο που συνδέει τη Νέα Αγχίαλο με το Ηράκλειο της Κρήτης.
Ο διαγωνισμός για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ο διαγωνισμός για την παραχώρηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και της Νέας Αγχιάλου, αναμένεται να προκηρυχθεί στα μέσα του 2025 και στόχο είναι ο ανάδοχος να έχει ανακηρυχθεί μέχρι το τέλος της ίδιας χρονιάς. Η απόφαση να παραχωρηθούν τα αεροδρόμια ως ενιαίο πακέτο κρίθηκε αναγκαία, ώστε να διασφαλιστεί ότι όλα θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον των επενδυτικών σχημάτων που θα υποβάλουν οικονομικές προσφορές. Ο λόγος είναι ότι ορισμένα αεροδρόμια θεωρούνται ισχυρά, ενώ άλλα χαρακτηρίζονται ως ασθενέστερα. Στα δυνατά χαρτιά περιλαμβάνονται αναμφίβολα τα αεροδρόμια σε δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς, όπως αυτά της Πάρου, της Σύρου, της Νάξου, της Μήλου, της Καρπάθου, της Χίου, των Κυθήρων και της Αστυπάλαιας. Στον αντίποδα, βρίσκονται αεροδρόμια όπως της Κοζάνης, της Καστοριάς, της Αλεξανδρούπολης και των Ιωαννίνων, τα οποία, ωστόσο, παρουσιάζουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Σε κάθε περίπτωση, στόχος είναι η επίτευξη οικονομιών κλίμακας, προσελκύοντας μεγάλες επενδύσεις που θα διασφαλίσουν τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών.