Έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 47 αγορές για το Reuters Institute Digital News Report 2024, αποδεικνύει για ακόμια μία φορά πως οι περισσότεροι ερωτηθέντες δυσκολεύονται να διακρίνουν την αλήθεια από τα fake news στις περισσότεερες πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Σύμφωνα με την έκθεση, η γενικότερη ανησυχία σχετικά με το τι είναι πραγματικό ή όχι στο διαδίκτυο έχει αυξητικές τάσεις. Τέτοιες ανησυχίες ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένες σε ορισμένες από τις χώρες που διεξάγουν εκλογές φέτος, συμπεριλαμβανομένης της Νότιας Αφρικής (81%), των Ηνωμένων Πολιτειών (72%) και του Ηνωμένου Βασιλείου (70%).
Στην παρακάτω λίστα θα δούμε ποιες πλατφόρμες εμπιστεύονται περισσότερο, και λιγότερο, οι χρήστες για τη διασπορά ψευδών ειδήσεων.
Πηγή: Statista
8. Google Search
13% των ερωτηθέντων θεωρεί πολύ δύσκολο το να διαχωρίσει τις ψεύτικες ειδήσεις από τις έγκυρες.
7. YouTube
17% των ερωτηθέντων θεωρεί πολύ δύσκολο το να διαχωρίσει τις ψεύτικες ειδήσεις από τις έγκυρες.
6. WhatsApp
17% των ερωτηθέντων θεωρεί πολύ δύσκολο το να διαχωρίσει τις ψεύτικες ειδήσεις από τις έγκυρες.
5. Linkedin
18% των ερωτηθέντων θεωρεί πολύ δύσκολο το να διαχωρίσει τις ψεύτικες ειδήσεις από τις έγκυρες.
4. Instagram
20% των ερωτηθέντων θεωρεί πολύ δύσκολο το να διαχωρίσει τις ψεύτικες ειδήσεις από τις έγκυρες.
3. Facebook
21% των ερωτηθέντων θεωρεί πολύ δύσκολο το να διαχωρίσει τις ψεύτικες ειδήσεις από τις έγκυρες.
2. X
24% των ερωτηθέντων θεωρεί πολύ δύσκολο το να διαχωρίσει τις ψεύτικες ειδήσεις από τις έγκυρες.
1. TikTok
27% των ερωτηθέντων θεωρεί πολύ δύσκολο το να διαχωρίσει τις ψεύτικες ειδήσεις από τις έγκυρες.