Advertisement

Στο Λαχνό το … «λαχείο» των απορριμμάτων με …κερδισμένο τα Κύθηρα από την ομαλή μέχρι τώρα πορεία εκτέλεσης του έργου!

2.358

Η ιστορία του σκουπιδότοπου στο Λαχνό είναι λίγο-πολύ γνωστή. Την ακούμε χρόνια, αφού ξεκίνησε να συζητείται επί Δημαρχίας του αείμνηστου Αρτ. Καλλίγερου, συνεχίστηκε στη θητεία του Θεοδ. Κουκούλη και φαίνεται ότι θα ολοκληρωθεί στην τρέχουσα θητεία του Ε. Χαρχαλάκη.

Το έργο πέρασε από «σαράντα κύματα» κυρίως με ευθύνη των κρατικών υπηρεσιών, η ολιγωρία των οποίων οδήγησε πριν λίγα χρόνια στην επιβολή μεγάλων προστίμων από την Ε.Ε. για την καθυστέρηση σε παρόμοια έργα, που είχε ως αποτέλεσμα την άναρχη απόθεση χιλιάδων τόνων σκουπιδιών σε μη εγκεκριμένους χώρους με τεράστιες επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υγεία των πολιτών.

Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι οι πολιτικές ηγεσίες που είχαν την ευθύνη για τα έργα αποκομιδής και διάθεσης απορριμμάτων έδωσαν …ρεσιτάλ ανευθυνότητος σχεδόν χωρίς εξαίρεση, αφού, όσα απεφάσιζε για το θέμα μία κυβέρνηση βρισκόταν πάντα μία μερίδα της αντιπολίτευσης να κινητοποιεί τον κόσμο εναντίον των έργων, για να …εναλλάσσεται μετά όταν η τότε αντιπολίτευση ερχόταν στην εξουσία και έκανε τα ίδια ακριβώς! Τελικά ο φόβος των προστίμων, που απειλείτο ως Δαμόκλειος σπάθη στις ίδιες τις τοπικές κοινωνίες που θα πλήρωναν τα πρόστιμα, τα οποία θα αφαιρούσαν από τους τρέχοντες προϋπολογισμούς των Δήμων, είχαν κάποια αποτελέσματα. Για να πούμε την αλήθεια στον τόπο μας σχεδόν όλες οι παρατάξεις, είτε ήταν στην εξουσία, είτε στην αντιπολίτευση, έδειξαν μία ωριμότητα στο θέμα αυτό, εν πολλοίς ασυνήθιστη!

Δύο φωτογραφίες από το σκουπιδότοπο στα Λαχνό μερικά χρόνια πριν. Αυτό το θέαμα έβλεπαν οι ξένοι και μας πίεζαν (αντί να τους πιέζουμε εμείς) να κατασκευάσουμε σύγχρονους χώρους Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων. (Άσχετα αν μέχρι να τους φτιάξουμε εμείς στην Ευρώπη ήδη τα απορρίμματα γίνονται καύσιμα από εργοστάσια μέσα στις πόλεις (!) που λειτουργούν τόσο καλά, ώστε δεν διαμαρτύρεται κανείς. Εδώ και στον κρίσιμο αυτό τομέα είμαστε πίσω έτη φωτός, καίτοι το μεγαλύτερο μέρος του κόστους των έργων καταβάλλεται από Κοινοτικά κονδύλια. (Φωτ. Αρχ. “Κ”)

Έτσι το έργο τελικά δημοπρατήθηκε από την Περιφέρεια επί της παρούσης Δημοτικής αρχής και μάλιστα προστέθηκαν σε αυτό και διάφορα αναγκαία έργα που δεν είχαν προβλεφθεί αρχικά, όπως δίκτυα ύδρευσης και ηλεκτροδότησης, οχήματα συλλογής και συμπίεσης κ.α. με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος του έργου να ανέλθει, μετά τις εκπτώσεις, για Κύθηρα και Αντικύθηρα, κοντά στα 8εκ ευρώ. Ο ανάδοχος (ΖΙΤΑΚΑΤ-Δ. Ζαφειρόπουλος), έχει αρχίσει έγκαιρα τις εργασίες, οι οποίες προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς  και σύμφωνα με τις αυστηρές Ευρωπαϊκές προδιαγραφές (με υπεργολάβο στα Κύθηρα τον κ. Π. Κασιμάτη) και οι εντυπώσεις που υπάρχουν είναι ότι πρόκειται για σοβαρή εταιρεία κάτι που θα είναι εχέγγυο και για την περαιτέρω πορεία του έργου. Στα Αντικύθηρα, τα έργα στα οποία θα παρουσιάσουμε σε άλλο αφιέρωμα (υπεργολάβος ο κ. Ανδρ. Τραβασάρος) το κύτταρο δέχεται ήδη απορρίμματα, ενώ στα Κύθηρα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι στιγμής τα χωματουργικά έργα, είναι στην τελική φάση η τοποθέτηση των μεμβρανών στεγανοποίησης και πιστεύεται ότι κοντεύει να φθάσει η υλοποίηση στο 50%.

Σύντομα αναμένεται να γίνει η προμήθεια της μονάδος κομποστοποίησης (κόστους κοντά στο 1εκ ευρώ) από τον ΕΣΔΝΑ και θα ακολουθήσει ο διαγωνισμός προμήθειας των οχημάτων από την Περιφέρεια (γύρω στις 300.000 ευρώ). Τα κτηριακά έργα, η σύνδεση με το δίκτυο ύδρευσης, η οδοποιία και τα ασφαλτικά αναμένεται να ξεκινήσουν το καλοκαίρι, ενώ το μεγάλο στοίχημα θα είναι η ομαλή λειτουργία ενός τέτοιου έργου, όταν ολοκληρωθεί, καθώς είναι γνωστόν ότι ο Δήμος δεν διαθέτει εξειδικευμένο προσωπικό και η λειτουργία του θα οδηγούσε σε μακρόχρονες διαδικασίες με αβέβαιο αποτέλεσμα.

Ο ανάδοχος θα έχει την ευθύνη της καλής λειτουργίας για έξη μήνες μετά την παράδοση και η συνέχεια ανετέθη κατόπιν αιτήματος του Δήμου στην ΕΣΔΝΑ που έχει την τεχνογνωσία, το προσωπικό και τις δυνατότητες λειτουργίας ανάλογων έργων,  με το ερώτημα να είναι για πόσα χρόνια θα γίνει αυτό και αν κάποτε –και πότε- θα μπορέσει ο Δήμος Κυθήρων να το αναλάβει εξ ολοκλήρου.   Εκτός όλων των παραπάνω μεγάλο βάρος αναμένεται να δοθεί μετά την ολοκλήρωση του έργου στη μείωση του όγκου των οικιακών απορριμμάτων και την αύξηση των ανακυκλώσιμων υλικών, κάτι που αποτελεί αναγκαίο όρο για να καλύψει τις ανάγκες το κατασκευαζόμενο κύτταρο για 30-40 χρόνια, αν και έχει προβλεφθεί αρκετός χώρος στα 98 στρ. που έχουν διατεθεί από την Εγχώριο,  για κατασκευή και δεύτερου κυττάρου.

Στις φωτογραφίες που ακολουθούν και έχουν ληφθεί με drone μπορείτε να δείτε την πρόσφατη πορεία υλοποίησης, ενώ έχουμε και ένα μικρό βίντεο, όλα εργασία του Γ. Τραβασάρου, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά για τη βοήθεια που μας προσέφερε.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο