Advertisement

Θα μας σώσουν άραγε τα «Μπέριεφ»;

Οι ανοησίες της ρωσικής προπαγάνδας βρήκαν νέο πεδίο δραστηριότητας | Γιάννης Ξένος, Αρθρογράφος | Ο Γιάννης Ξένος σπούδασε Ψυχολογία και αρθρογραφεί σε εφημερίδες και περιοδικά. Εργάζεται στον χώρο του βιβλίου.

600

Την προηγούμενη εβδομάδα επανήλθε το δίλημμα βούτυρο ή κανόνια, προσαρμοσμένο στην συγκυρία των μεγάλων πυρκαγιών, που έχουν προκαλέσει 5 θανάτους και έχουν κάψει εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα, διατυπωμένο ως εξής: «Ας αγοράζαμε ένα λιγότερο Ραφάλ και στην θέση του να αγοράζαμε μερικά Καναντέρ». Ανακυκλώθηκε πολύ αυτή η «επιχειρηματολογία», μέχρι και από δημοσιογράφους μεγάλων καναλιών που υποτίθεται μας ενημερώνουν, μέχρι να βγει και πάλι στην επιφάνεια αυτό που ξέρουμε εδώ και χρόνια, ότι το εργοστάσιο στον Καναδά που τα παράγει έχει σταματήσει εδώ και χρόνια να βγάζει νέα πυροσβεστικά και ότι τώρα σχεδιάζεται ένα νέο μοντέλο, που και η Ελλάδα έχει προπαραγγείλει κάποια αεροσκάφη.

Μόλις τελείωσε το «γιατί να μην ανταλλάξουμε Ραφάλ με Καναντέρ» ήρθε στην επιφάνεια η νέα «μαγική λύση» για την πυρόσβεση των πυρκαγιών, τα «θηριώδη» ρωσικά πυροσβεστικά αεροσκάφη, Μπέριεφ. Το θέμα ξεκίνησε από «σοβαρό» πρώην υπουργό του ΠΑΣΟΚ της δεκαετίας του ’90, τον Αλέκο Παπδόπουλο, πού ζήτησε μετ’ επιτάσεως, μέσω άρθρου του, «Ρωσικά πυροσβεστικά εδώ και τώρα». Έκτοτε κατακλύστηκε το facebook από «αναλύσεις» και προτροπές, όπως «Ζητείστε έστω και τώρα βοήθεια από τον Πούτιν!» ή δεν θα καούμε εμείς για χατίρι του Ζελένσκι. Ενώ εφημερίδα, καλούσε μέσω του πρωτοσέλιδού της Τετάρτης 26 Ιουλίου να νοικιάσουμε ρωσικά αεροπλάνα, διαπιστώνοντας ότι «οι φωτιές δεν σβήνουν με ποτιστήρια».

Η ιστορία με τα ρωσικά αεροσκάφη πυρόσβεσης συνεχίστηκε αφού ο δημοσιογράφος Θανάσης Αυγερινός ρώτησε την εκπρόσωπο του ρωσικού υπ. Εξωτερικών, Μαρία Ζαχάροβα, αν έχει δεχθεί η ρωσική πλευρά κάποιο ελληνικό αίτημα για αεροσκάφη. Η απάντηση της Ζαχάροβας ήταν η αναμενόμενη, ότι δεν υπάρχει τέτοιο αίτημα μετά το 2021, όταν η Ελλάδα είχε ενοικιάσει Μπέριεφ. Και η ιστορία συνεχίζεται, σύμφωνα με πληροφορίες που περιήλθαν σε γνώση του «αναλυτή», ότι η πολιτική ηγεσία της Πυροσβεστικής και του υπ. Πολιτικής Προστασίας ζήτησαν από τον πρωθυπουργό να ενοικιάσουμε τα «υπερόπλα» και αυτός απάντησε «ούτε συζήτηση».

Εμείς ειδικοί στην εναέρια πυρόσβεση πυρκαγιών δεν είμαστε, ούτε φυσικά αυτοί που σαν καλοκουρδισμένη χορωδία φωνάζουν τις τελευταίες μέρες «φέρτε τα Μπέριεφ». Βρήκαμε όμως τι είχε δηλώσει σε ανύποπτο χρόνο, τον Μάιο του 2022, ένας ειδικός. Η εφημερίδα Πελοπόννησος (Η ανησυχία για «καυτό» καλοκαίρι – Ιπτάμενος πυροσβεστικών αεροσκαφών εξηγεί στην «Π») είχε φιλοξενήσει τότε συνέντευξη αξιωματικού της Πολεμικής Αεροπορίας με χιλιάδες ώρες εμπειρίας στα καναντέρ, όπου μεταξύ άλλων ρωτήθηκε και για τα Μπέριεφ. Μεταφέρουμε αυτολεξεί την ερώτηση και την απάντηση του αξιωματικού:

«-Πόσο θα μας λείψει το Beriev το φετινό καλοκαίρι; Είναι πράγματι αναντικατάστατο όπως ισχυρίζονταν κάποιοι;

 

Από ελάχιστα έως καθόλου. Και θα σας πω γιατί. Έχω επιχειρήσει πολλές φορές με το συγκεκριμένο αεροσκάφος. Δεν είναι οι ικανότητες του αεροσκάφους όσο οι ικανότητες των πληρωμάτων, τα οποία δεν είναι εκπαιδευμένα για το ελληνικό ανάγλυφο και την ελληνική πραγματικότητα. Όσες φορές επιχείρησε στην Ελλάδα, δεν ήταν τόσο αποτελεσματικό όσο θα θέλαμε. Τα ρωσικά πληρώματα δεν μπορούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του αεροπλάνου γιατί δεν έχουν τις εμπειρίες ενός αντίστοιχου ανάγλυφου της Ελλάδας. Στη Ρωσία επιχειρούν σε μεγάλες επίπεδες επιφάνειες, σε αχανείς εκτάσεις, τελείως διαφορετικά από ό,τι εδώ. Το συγκεκριμένο αεροπλάνο δεν είναι και το πλέον κατάλληλο για την Ελλάδα. Το Μπεριέφ θα μπορούσε να είναι μόνο ενισχυτικό στον υπάρχοντα στόλο και να χρησιμοποιηθεί σε συγκεκριμένες περιπτώσεις φωτιάς.

 

Δεν είναι το υπερόπλο που θα θέλαμε. Θα μπορούσε κι ένα Ιλιούσιν ή ένα Μπόινγκ που έχει μετατραπεί σε πυροσβετικό, να μαζεύουν 40 τόνους νερό. Από πού ρίχνουν, όμως, τους 40 τόνους; Από χίλια πόδια; Αν ρίξεις τέτοια ποσότητα νερού σε πυρκαγιά που μαίνεται, είναι σαν της ρίχνεις οξυγόνο, την ενισχύσεις. Γιατί δεν πέφτει το νερό όπως το ρίχνει ένα Καναντέρ ή ένα Έρικσον. Η κατάσβεση δεν γίνεται με τον όγκο του νερού, αλλά με τη μάζα του. Ένας μεγάλος όγκος νερού, όπως το ρίχνει το Μπεριέφ, πρέπει να πέσει σαν μια υδάτινη μπάλα για να κόψει το οξυγόνο απ’ τη φωτιά. Αυτό δεν μπορεί να γίνει από το συγκεκριμένο αεροπλάνο…»

Για να μην θυμηθούμε διάφορές ιστορίες από το 2021, που οι Ρώσοι πιλότοι του ρωσικού «γίγαντα» δεν υπάκουαν στις εντολές του συντονιστικού της πυροσβεστικής με αποτέλεσμα να υπάρξει κίνδυνος δυστυχήματος με άλλα πυροσβεστικά αεροσκάφη και αποτέλεσμα να δοθεί εντολή στο ρωσικό πλήρωμα να προσγειωθεί.

Ας επιστρέψουμε στον πραγματικό ειδικό, τον αξιωματικό της Πολεμικής μας Αεροπορίας και ας δούμε τι προτείνει:

«-Ποια είναι, συνεπώς, για εσάς πιο αποτελεσματικά και απαραίτητα;

 

Ένας ιδανικός στόλος για την πραγματικότητά της Ελλάδας θα ήταν καταρχάς ελικόπτερα Έρισκον. Όχι όμως αυτά με τον κουβά. Νομίζω ότι φέτος θα έχουμε 9 Έρισκον, αν και δεν γνωρίζω ακριβώς τον σχεδιασμό επειδή δεν είμαι στην Ελλάδα πλέον.

 

Επίσης, να είχαμε ένα στόλο από 15-20 Καναντέρ, αλλά τα καινούργια, αυτά που έχουμε τώρα στη Θεσσαλονίκη, 7 τον αριθμό. Και να αναβαθμίζονταν τα 11 παλιά. Και όλα αυτά, Έρικσον και Καναντέρ, να πλαισιώνονταν με τον επόμενο διάδοχο του Πετζετέλ, του ψεκαστικού που έχουμε μετατρέψει σε πυροσβεστικό, με τα Air Tractor, που έχει δρομολογήσει η Πολιτική Προστασία την αγορά τους. Είναι φθηνά στη συντήρησή τους, μπορούν να πετάνε πολλές ώρες τις θερμές ώρες της μέρας φορτωμένα με νερό και να επιχειρούν άμεσα.»

Αυτές τις μέρες οι ειδικοί έχουν πολύ δουλειά στην κατάσβεση εκατοντάδων πυρκαγιών ανά την επικράτεια και θρηνούν και τον χαμό δύο δικών τους ανθρώπων, ας μην ακούνε λοιπόν και τις ανοησίες της ρωσικής προπαγάνδας που βρήκε νέο πεδίο δραστηριότητας.

 

 

 

Πηγή Huffington Post
Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο