Advertisement

Τι ακούγεται για τους δρόμους στα εκτός σχεδίου;

848

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Περιβάλλοντος κ. Ταγαρά, σήμερα οι μελέτες για τη χάραξη των δρόμων που αποτελούν βασική προϋπόθεση για την οικοδομησιμότητα των οικοπέδων εξελίσσονται σε 149 δημοτικές ενότητες και αφορούν όλους τους νησιωτικούς δήμους φυσικά και τα Κύθηρα.

Σήμερα είναι ελάχιστες οι θεσμοθετημένες οδοί στο σύνολο της χώρας όπου είναι το βασικό οδικό δίκτυο, οι επαρχιακοί δρόμοι και κάποιοι άλλοι δρόμοι που είναι προ του ’23. Όλοι οι υπόλοιποι δεν θεωρούνται για την πολεοδομική νομοθεσία χαρακτηρισμένοι «κοινόχρηστοι» δρόμοι και θεωρούνται αρρύθμιστοι. Με το πρόγραμμα χαρακτηρισμού των δρόμων του Υπουργείου Περιβάλλοντος  ουσιαστικά θα καλυφθεί η ανάγκη να δοθεί πρόσωπο σε οικόπεδα τα οποία σήμερα μπορεί να έχουν τη χρήση και την αρτιότητα, αλλά δεν έχουν το πρόσωπο στον δρόμο για να μπορέσουν να είναι και οικοδομήσιμα.

Advertisement

Στον χαρακτηρισμό των δρόμων το υπουργείο προσθέτει και μια σειρά από άλλες σημαντικές παρεμβάσεις, όπως η οριοθέτηση οικισμών που είναι σε 51 δημοτικές ενότητες της χώρας (με αφορμή απόφαση του ΣτΕ που είχε ακυρώσει τα όρια των οικισμών στο Πήλιο), αλλά και ο καθορισμός των 83 δημοτικών ενοτήτων ως ζωνών υποδοχής συντελεστή με τη συνδρομή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.

Στο 80% της επικράτειας (δηλαδή σε 630 από τις 1.035 δημοτικές ενότητες) υπάρχουν σε εξέλιξη τοπικά και ειδικά πολεοδομικά σχέδια, που θα προβλέπουν τις χρήσεις γης, τους όρους δόμησης, κυκλοφοριακές μελέτες, μελέτες για το κλίμα, με συνολικό κόστος που θα ξεπεράσει τα 700 εκατ. ευρώ. Ο κ. Ταγαράς έχει εκτιμήσει ότι το υπουργείο περιμένει ένας απίστευτος όγκος δουλειάς, καθώς θα χρειαστεί να εκδώσει πάνω από 300 Προεδρικά Διατάγματα που θα πρέπει να ελεγχθούν από το ΣτΕ για να υλοποιηθεί ο πολεοδομικός σχεδιασμός. Και μπορεί μεν το έργο να έχει ξεκινήσει, όμως, μέχρι να γίνουν όλα αυτά θα περάσουν 2-3 χρόνια στην καλλίτερη περίπτωση. Και το ερώτημα είναι: εν τω μεταξύ τι γίνεται; Κι εδώ απαντά άλλο άρθρο μας εδώ, που αναφέρει ότι ετοιμάζεται μεταβατική λύση για να μην πατήσει φρένο η οικοδομή.

Επί τη ευκαιρία να αναφέρουμε ποίες θεωρούνται κύριες οδοί στα Κύθηρα, που αποτελούν μικρό ποσοστό των οδών που πρέπει να χαρακτηριστούν ανάλογα  για να οικοδομούνται όσα εκτός σχεδίου οικόπεδα έχουν πρόσωπο σε αυτούς. Σύμφωνα με τους νόμους, κύριες οδοί στα Κύθηρα θεωρούνται μόνον οι:

  1. Αγία Πελαγία – Κύθηρα – Καψάλι  (μέσω Ποταμού).
  2. Καψάλι-Κάλαμος. 
  3. Λειβάδι – Μυλοπόταμος – Αρέοι (μέχρι κεντρικής οδού).
  4. Αρωνιάδικα – Μητάτα – Φράτσια – Κοντολιάνικα. 
  5. Ποταμός – Καραβάς – Αγία Πελαγία. 
  6. Πιτσινιάνικα – Καλοκαιρινές – Μονή Μυρτιδίων – Παραλία.
  7. Φράτσια – Παλιόπολη. 
  8. Φριλιγκιάνικα – Μητάτα– Παλιόπολη– (μέσω Μάκρωνα)  –  Αβλέμονας.
  9. Καστρισιάνικα – Αγία Μόνη – Παλιόπολη.

 


Δημοσιεύθηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας ΚΥΘΗΡΑΪΚΑ στο φύλλο Δεκεμβρίου 2024

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο