Advertisement

Το παράδειγμα της εταιρείας Παπουτσάνης

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σε τηλεδιάσκεψη με στελέχη της υπεραιωνόβιας επιχείρησης, είχε την ευκαιρία να επισημάνει το πώς εν μέσω μιας κρίσης μπορεί να αντιμετωπιστεί έγκαιρα «μία γραφειοκρατική δυστοκία του συστήματος και να γίνει υποδειγματική προσαρμογή των λειτουργιών μιας επιχείρησης προς όφελος του πολίτη». - του Κώστα Τσαούση

621

Το παράδειγμα της εταιρείας «Παπουτσάνης» για το πώς εν μέσω μιας κρίσης μπορεί να αντιμετωπιστεί έγκαιρα μία γραφειοκρατική δυστοκία του συστήματος και να γίνει υποδειγματική προσαρμογή των λειτουργιών μιας επιχείρησης προς όφελος του πολίτη σημείωσε ο Πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με στελέχη της εταιρείας.

Η πρώτη κρούση στις αρμόδιες αρχές έγινε προς τα τέλη του Μαρτίου – αν συγκράτησα καλά την ημερομηνία, ήταν η 21η Μαρτίου. Δεκαπέντε ημέρες μετά το μπουκαλάκι με το αντισηπτικό gel χεριών ήταν ήδη προς διάθεση στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Σε διαφορετική περίπτωση – και με τη συνήθη οδό της εγχώριας γραφειοκρατίας- οι άδειες για τη παραγωγή του προϊόντος θα ήταν έτοιμες, καλώς εχόντων των πραγμάτων, σε 12 και παραπάνω μήνες. Αλλά, ο covid-19 έφερε τα πάνω κάτω και σε ένα από τα κάστρα του Δημοσίου- εκείνο, των αδειών για τις βιομηχανίες.

Αλλά, ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.

Η εταιρεία Παπουτσάνης -μία από τις ιστορικές βιομηχανίες του ελληνικού χώρου που συνεχίζει για 150 ολόκληρα χρόνια τη λειτουργία της στο παραγωγικό πεδίο- είναι σήμερα μια εξωστρεφής και εξαγωγική δύναμη.

Στο site της διαβάζω σχετικά:

«Η εταιρία Παπουτσάνης είναι μια κορυφαία ελληνική βιομηχανία με πλούσια κληρονομιά που σήμερα αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς σαπουνιών και υγρών καλλυντικών στην Ευρώπη και παράγει πάνω από 100 εκατομμύρια προϊόντα ετησίως. Διαθέτει τη μεγαλύτερη μονάδα καθετοποιημένης παραγωγής στα Βαλκάνια και μια από τις πιο εξελιγμένες τεχνολογικά που δημιουργεί καθημερινά καινοτομίες και εξαιρετικά προϊόντα με πρώτες ύλες που ανεβάζουν τον πήχη της ποιότητας τόσο στην ελληνική, όσο και στη διεθνή αγορά.

Τα gel της Παπουτσάνης παράγονται και συσκευάζονται στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Ριτσώνα

Με σεβασμό στο ιστορικό της παρελθόν και 150 χρόνια υψηλής τεχνογνωσίας και διαρκούς παρουσίας, σχεδιάζει καθημερινά το μέλλον της, μέσα από ένα στρατηγικό μοντέλο δραστηριοποίησης που βασίζεται σε 4 επιχειρηματικούς άξονες:

Τα Επώνυμα Προϊόντα (όπως KARAVAKI, Natura, Aromatics) και τα Προϊόντα Επιλεκτικής Διανομής (OLIVIA).

Τα Ξενοδοχειακά Προϊόντα (Hotel Amenities) με ηγετική θέση στην ελληνική αγορά και συνεργασίες με διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες, καθώς επίσης και με τις μεγαλύτερες πολυεθνικές βιομηχανίες ξενοδοχειακών ειδών προσωπικής περιποίησης.

Την Παραγωγή Προϊόντων για Τρίτους και Προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας για μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες προμήθειας και λιανικής.

Τις Εξειδικευμένες Σαπωνόμαζες για τους βιομηχανικούς της πελάτες.

Το σύγχρονο και εξωστρεφές προφίλ της εταιρίας Παπουτσάνης, καλλιεργεί τη δυναμική της και εκτός συνόρων, με μια διαρκώς αυξανόμενη παρουσία σε περισσότερες από 25 χώρες σε όλο τον κόσμο με εξαγωγές σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Ωκεανία που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 40% των πωλήσεων της εταιρίας και δημιουργούν μια ηχηρή αξία για την ελληνική οικονομία».

Με παραγωγική βάση στη Ριτσώνα – με άμεση πρόσβαση στην Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης και πολύ κοντά στη πόλη της Χαλκίδας- η Παπουτσάνης, που διάγει μια δεύτερη (επιχειρηματική) εποχή νεότητας, επεκτείνει συνεχώς το χαρτοφυλάκιο των βιοκτόνων και αλκοολούχων απολυμαντικών που διαθέτει, με σκοπό την άμεση κάλυψη των αναγκών που εμφανίζονται στην αγορά. Σε πρόσφατη ανακοίνωση της εταιρείας διαβάζω: «Πρόσφατα, η Παπουτσάνης έλαβε την έγκριση των αρμόδιων αρχών της χώρας και εδώ και λίγες εβδομάδες αξιοποιεί μέρος της παραγωγής της υπερσύγχρονης μονάδας στη Ριτσώνα Ευβοίας, για την αποκλειστική παραγωγή βιοκτόνων και απολυμαντικών με χρήση οινοπνεύματος σε περιεκτικότητα 80% κατ’ όγκον, ώστε να καλύψει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τις ανάγκες της χώρας. Ταυτόχρονα, όντας μία πλήρως καθετοποιημένη εταιρία, έχει δυνατότητα παραγωγής πλαστικών μπουκαλιών και πωμάτων καθώς και παραγωγής μαζών και εμφιάλωσης είτε σε μικρά είτε σε μεγάλα μπουκάλια».

Αλλά, ας επιστρέψουμε στη εξπρές χορήγηση των αδειών για την παραγωγή κάνοντας μια ιδιαίτερη αναφορά στο ρόλο της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων αλλά και του ίδιου του πρωθυπουργού.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τηλε-συνομιλεί με τη διοίκηση της «Παπουτσάνης» και τον Αδωνι Γεωργιάδη από το Μέγαρο Μαξίμου

Το σχετικό κείμενο που φιλοξενείται στο primeminister.gr είναι από μόνο του αποκαλυπτικό προθέσεων, συμπεριφορών, νοοτροπιών, επιλογών και αποφάσεων της διακυβέρνησης Μητσοτάκη σε ένα κρίσιμο τομέα της πραγματικής, παραγωγικής, οικονομίας. Άλλωστε, γι΄αυτό και χρειάζεται να διαβαστεί:

«Το παράδειγμα της εταιρείας Παπουτσάνης για το πώς εν μέσω μιας κρίσης μπορεί να αντιμετωπιστεί έγκαιρα μία γραφειοκρατική δυστοκία του συστήματος και να γίνει υποδειγματική προσαρμογή των λειτουργιών μιας επιχείρησης προς όφελος του πολίτη σημείωσε ο Πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με στελέχη της εταιρείας.

«Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων αλλά και οι αρμόδιες αρχές ανταποκρίθηκαν άμεσα στην πρόθεση της εταιρείας, παρέχοντας ταχύτατα όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις, ώστε να στρέψει την παραγωγική της ικανότητα στην παραγωγή βιοκτόνων και απολυμαντικών.

«Στην έναρξη της τηλεδιάσκεψης ο Πρωθυπουργός ανέφερε:

“Καταρχάς, συγχαρητήρια. Χαίρομαι πάρα πολύ που πάνω στην κρίση καταφέραμε με συνοπτικές διαδικασίες και αντιμετωπίσαμε μία γραφειοκρατική δυστοκία του συστήματος που καταλαβαίνω ότι, εάν δεν παρεμβαίνουμε σύντομα, η σχετική άδεια διάθεσης θα μας έπαιρνε κανένα χρόνο.

«Και νομίζω ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό που καταφέραμε και επιταχύναμε τις διαδικασίες και θα υπάρχει από ότι γνωρίζω πια επάρκεια αντισηπτικών στην αγορά και ότι αυτό γίνεται με εγχώρια παραγωγή, κάτι το οποίο θα πρέπει να μας απασχολήσει και συνολικά, αγαπητέ Άδωνι, την επόμενη μέρα. Πώς μπορούμε να ενισχύσουμε την παραγωγή προϊόντων στην Ελλάδα, ώστε να υποκαταστήσουμε εισαγωγές, ειδικά σε κρίσιμα προϊόντα τα οποία μπορεί να μας χρειαστούν σε μία στιγμή κρίσης”.

Ο Πρωθυπουργός παρακολούθησε σε πραγματικό χρόνο και σύνδεση με τη μονάδα της Παπουτσάνης στη Ριτσώνα ξενάγηση στη γραμμή παραγωγής των απολυμαντικών. Ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο πώς δρομολογήθηκε ταχύτατα η διαδικασία και στην πορεία που ακολουθήθηκε έως την υλοποίηση. Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, αρμόδιος για τη Βιομηχανία και το Εμπόριο, Νίκος Παπαθανάσης πρόσθεσε πως η Ελλάδα είναι πλέον η μοναδική χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που διαθέτει επάρκεια στα αντισηπτικά.

Στην τηλεδιάσκεψη, εκ μέρους της εταιρείας συμμετείχαν ο Μενέλαος Τασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος, ο οποίος αναφέρθηκε στην άψογη συνεργασία όλων των φορέων προκειμένου να ξεκινήσει άμεσα η παραγωγή, ενώ ο Μιχάλης Δρογκάρης, Διευθυντής του Εργοστασίου, εξήγησε στον Πρωθυπουργό τη διαδικασία παραγωγής σε πραγματικό χρόνο.

H ελληνική εταιρεία, που σήμερα αποτελεί μια εκ των μεγαλύτερων παραγωγών σαπουνιών και υγρών καλλυντικών στην Ευρώπη, αξιοποίησε την τεχνογνωσία και τις παραγωγικές δυνατότητές της προκειμένου να συμβάλει με τον δικό της τρόπο στον περιορισμό διασποράς του ιού. Στο πλαίσιο αυτό, έθεσε σε πρώτη προτεραιότητα την παραγωγή βιοκτόνων και απολυμαντικών ώστε να καλύψει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τις ανάγκες της χώρας.

Την τρέχουσα περίοδο παράγονται από την εταιρεία Παπουτσάνης 150.000 φιαλίδια τσέπης ανά 24 ώρες επί επταήμερης βάσης, ενώ, εφόσον υπάρξει μεγαλύτερη ανάγκη, η παραγωγή μπορεί να ανέλθει σε 250.000 φιαλίδια ανά 24 ώρες».

Το παράδειγμα της εταιρείας Παπουτσάνης αποτελεί μια ακριβή παρακαταθήκη και για την επόμενη μέρα όταν οι δημόσιες υπηρεσίες – κεντρικές, περιφερειακές και τοπικές- πρέπει να διαμορφώσουν μια άλλη σχέση με τους παραγωγούς, με εκείνους που κάτω από αντίξοες συνθήκες δημιουργούν πλούτο, εισόδημα, δουλειές και θέσεις εργασίας. Κάποια στιγμή ο covid-19 θα είναι μια δυσάρεστη παρένθεση, μια μαύρη σελίδα του παρελθόντος αλλά το Δημόσιο πρέπει να έχει κατοχυρώσει μέσα από τον μετασχηματισμό του μια διαφορετική, ανοικτή, αποστασιοποιημένη, απρόσωπη και διάφανη λειτουργία υπέρ της παραγωγικής οικονομίας που προασπίζει και προωθεί τα μακροπρόθεσμα συμφέροντα των πολιτών.

 

 

Πηγή protagon
Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο