Advertisement

Τρεις περιπτώσεις πλοίων, που στο ξεκίνημά τους φάνηκε να ήταν  …. «ματιασμένα»!

Του Ε. Π. Καλλίγερου

1.466

Το πρόσφατο πρόβλημα που αντιμετώπισε το νέο για τη γραμμή μας πλοίο, το ΙΟΝΙΣ, μας θύμισε άλλα παρόμοια περιστατικά, τα οποία σημάδεψαν, ευτυχώς χωρίς άλλη συνέχεια, τις πρώτες μέρες που έφθασαν στο νησί μερικά από τα πλοία που το εξυπηρέτησαν τα τελευταία 17 χρόνια. Ας τα θυμηθούμε όλα με τη σειρά που συνέβησαν, όχι γιατί πιστεύουμε στο ….μάτι, αλλά οι προληπτικοί σίγουρα ή θα φτύνουν στον κόρφο τους ή θα δένουν κόμπους μόλις συναντήσουν παπά!

Τον Απρίλιο του 2000 ξεκινούσε το «Μυρτιδιώτισσα», ένα πλοίο που τελικά δεν καλοπέρασε στη γραμμή, όχι γιατί ήταν ακατάλληλο, αλλά γιατί οι συγκυρίες το έφεραν έτσι, που να θεωρείται …γρουσούζικο. (Δεν θέλουμε και πολύ εμείς οι Τσιριγώτες…)

Συγκεκριμένα το πλοίο κατέβηκε στα Κύθηρα στις 22 Απριλίου του 2000, πρώτα όμως, στις 7 του μήνα είχε γίνει αγιασμός στον Πειραιά παρουσία του τότε υπουργού κ. Στ. Σουμάκη και άλλων επισήμων. Στις 22 στο Διακόφτι κατέβηκαν πάνω από 1000 άτομα στην υποδοχή με το Δήμαρχο, αείμνηστο Αρτ. Καλλίγερο, τον Έπαρχο κ. Περ. Τζάννε, το Μητροπολίτη, αείμνηστο επίσης,  Κύριλλο, τον εκ των πρωτεργατών της ίδρυσης της ΑΝΕΝ και τ. έπαρχο κ. Μαν. Κασιμάτη και πολλούς άλλους. Το κακό έγινε στην επιστροφή του πλοίου μετά από τις προσεγγίσεις του σε Καστέλι και Καλαμάτα όπου έγιναν παρόμοιες τελετές. Στις 23 Απριλίου μόλις έφευγε από το Διακόφτι, από λανθασμένο χειρισμό το πλοίο «καρφώθηκε» με …όπισθεν ολοταχώς στην άμμο στα αβαθή 500μ μακριά από το σημείο πρόσδεσης. Αποκολλήθηκε με ίδια μέσα, έφυγε με μεγάλη καθυστέρηση για Πειραιά και στην επιστροφή του δυσκολεύτηκε να δέσει και έμεινε, λόγω καιρού ανοιχτά της Αγίας Πελαγίας με τις φήμες να οργιάζουν ότι δεν είναι κατάλληλο (ενώ προσέγγιζε επί χρόνια δυσκολότερα λιμάνια, όπως στο Καρλόβασι). Στις 2 Μαΐου, λίγο αργότερα, γεμάτο από τους επισκέπτες του Πάσχα που γύριζαν στον Πειραιά, έπεσε με φόρα στην προβλήτα, έσπασε μία δέστρα, την εκτόξευσε στο πλευρό του και χρειάστηκε επισκευές στο Πέραμα για να επανέλθει αργότερα στο δρομολόγιό του. Αυτά με το «Μυρτιδιώτισσα», του οποίου την πορεία στη συνέχεια γνωρίζουν άπαντες. Εδώ, πάντως, να επαναλάβουμε ότι σε όλες τις περιπτώσεις είχαμε λανθασμένους χειρισμούς από τη γέφυρα με αποτέλεσμα την απομάκρυνση του πλοιάρχου λίγες μέρες αργότερα.

Το πλοίο πλαγιοδετημένο λίγο μετά το ατύχημα της 25ης Ιουλίου 2008. Το χρόνο αυτό εγκατέλειψε και τη γραμμή. (Αρχ. “Κ”)

Το δεύτερο επεισόδιο αφορά το «Πορφυρούσα» που εξυπηρετεί με συνέπεια την τοπική γραμμή εδώ και χρόνια. Ουσιαστικά δεν ήταν καν επεισόδιο, αλλά ελάχιστα ήθελε να έχουμε τότε μη αναστρέψιμες συνέπειες για το πλοίο στο πρώτο του κιόλας δρομολόγιο.

Τον Ιούλιο του 2008 το «Πορφυρούσα» ήταν έτοιμο να κατηφορίσει στα Κύθηρα, αλλά και τότε καθυστέρησε εξ αιτίας της αθάνατης Ελληνικής γραφειοκρατίας με αποτέλεσμα να κάνει το πρώτο του δρομολόγιο στο Διακόφτι στις 26 Ιουλίου με ένα «διαολοπονέντε», όπως τον λένε οι ναυτικοί να κατεβαίνει δαιμονισμένος από το βουνό της Αγίας Μόνης. Την προηγούμενη μόλις είχε ένα ακόμη ατύχημα το «Μυρτιδιώτισσα» έχοντας τρακάρει στα βράχια πέρα από την προβλήτα στα Μακρυκύθηρα και ήταν πλαγιοδετημένο στο Διακόφτι, ενώ είχαμε και πρόβλημα ρύπανσης στην περιοχή. Το μικρό, το «Πορφυρούσα», δεν κατάφερε να τα βάλει με τον καιρό, αλλά και με την απειρία του υπεύθυνου στη γέφυρα, με αποτέλεσμα τη μία να το σπρώχνει ο αέρας πάνω στο άλλο πλοίο και την άλλη, στην προσπάθειά του να φύγει έξω από το λιμάνι, ελάχιστα γλύτωσε να ….αφήσει ένα κομμάτι στα βράχια στην είσοδο του λιμανιού, τα οποία τα απέφυγε ίσα-ίσα. Τελικά αυτή η χρονιά ήθελε να γίνει …τρισάγιο στα Κύθηρα, καθώς ολίγου δειν να «χάνονταν» και τα δύο πλοία με διαφορά μίας ημέρας!

Το “Πορφυρούσα” στην πρώτη απόπειρα προσέγγισης, στις 26 Ιουλίου 2008. (Αρχ. “Κ”)

Τρίτο πλοίο με παρόμοια, έστω και πλέον ήπια, προβλήματα ήταν προχθές το «Ιονίς». Με την καθυστέρηση λόγω φάρσας(!) στο Καστέλι, οι μηχανές απορρόφησαν σαβούρα (σακούλες, φύκια, πλαστικά) και σταμάτησαν να λειτουργούν σωστά. Στα Αντικύθηρα, αλλά και στο Διακόφτι δυσκολεύτηκε να δέσει λόγω έλλειψης δύναμης από τις μηχανές και απέφυγε τα χειρότερα εξ αιτίας εμπειρίας ή ίσως και λίγης τύχης και έφυγε με μία μηχανή για τον Πειραιά. Αυτά όμως είναι γνωστά.

Το ΙΟΝΙΣ προσπαθώντας να προσεγγίσει στο Διακόφτι, στις 29 Οκτωβρίου 2017.
(Φωτ. Π. Μαυρουδής)

Αν τα γράφουμε δεν είναι για να εξορκίσουμε το κακό, αλλά για να δούμε και μερικές άλλες παραμέτρους από την πρόσφατη ιστορία των πλοίων που εξυπηρέτησαν το νησί τα τελευταία χρόνια. Η Ελλάδα είναι μία χώρα γεμάτη νησιά και ανέμους, άρα είναι συχνά τα προβλήματα με τα πλοία. Αυτό όμως δεν δικαιολογεί τα ανθρώπινα λάθη, όπου υπεισέρχονται. Να θυμηθούμε δύο από τα πιο πρόσφατα; Το «Σάμαινα», δυστυχώς με θύματα, εξ αιτίας αδιαφορίας ή αμέλειας των αξιωματικών στη γέφυρα, αλλά και το τελευταίο, με το «Νήσος Πάτμος», ένα υπερσύγχρονο νεότευκτο πλοίο, το οποίο οδήγησε πάνω στα βράχια, όπως όλα δείχνουν, ένα ακόμη ανθρώπινο λάθος.

Να κλείσουμε με την ευχή να μην ξανασυμβεί τίποτα; Σίγουρα, αλλά μιας και το κακό …τρίτωσε, ελπίζουμε το τελευταίο επεισόδιο, που ήταν και το πλέον ανώδυνο τελικά, να είναι πράγματι το τελευταίο!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο