Advertisement

Ξέμεινε από πιλότους ο Ερντογάν!

Οι παραβιάσεις των τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο μπορεί να συνεχίζονται, ωστόσο η Αγκυρα αναζητεί εναγωνίως τρόπους αντιμετώπισης της έλλειψης καταρτισμένων πιλότων. Πώς το «φάντασμα» του Γκιουλέν πλανάται ακόμα πάνω από την τουρκική αεροπορία

821

Μαχητικά αεροσκάφη υπάρχουν, πιλότοι όμως γιοκ! Αυτό είναι το συμπέρασμα της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στην τουρκική πολεμική αεροπορία μετά τις εκκαθαρίσεις Ερντογάν στις ένοπλες δυνάμεις εξαιτίας του αποπειραθέντος πραξικοπήματος σε βάρος του.

Σύμφωνα με την φιλοκυβερνητική Yeni Safak, από τους συνολικά 1.350 πιλότους έχουν απολυθεί οι 380, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν αρκετοί για τα 240 F-16 και τα 49 F-4 Φάντομ της τουρκικής αεροπορίας. Χαρακτηριστικό είναι ότι πριν από την απόπειρα πραξικοπήματος αναλογούσαν 1,5 πιλότοι για κάθε αεροσκάφος ενώ τώρα 0,8.

 Πλέον η τουρκική πολεμική αεροπορία έχει απολέσει «ένα μεγάλο μέρος της εμπειρίας και του know-how της», δήλωσε ο στρατιωτικός εμπειρογνώμονας Αρντα Μεβλέτογλου, στο πρακτορείο Reuters.

Το θέμα αναδεικνύει και η γερμανική εφημερίδα η«Ηandelsblatt», σε μία περίεργη συγκυρία, με τους τόνους της αντιπαράθεσης μεταξύ Βερολίνου – Αγκυρας να ανεβαίνουν από μέρα σε μέρα.

Η αναζήτηση και εκπαίδευση νέων υποψήφιων πιλότων «σκοντάφτει» σε ένα βασικό εμπόδιο: Στο γεγονός ότι λόγω των εκκαθαρίσεων δεν υπάρχουν πλέον ούτε έμπειροι εκπαιδευτές. Οι τούρκοι επιτελείς αναζήτησαν λύση στο εξωτερικό, ωστόσο το σχέδιο να στηριχθεί το νέο εγχείρημα σε εκπαιδευτές από το Πακιστάν, δεν προχώρησε λόγω των αντιρρήσεων των ΗΠΑ, αφού σύμφωνα με το συμβόλαιο αγοράς των F-16 από την General Dynamics απαιτείται η σχετική άδεια της αμερικανικής κυβέρνησης.

Aπό την πλευρά του, ο Ερντογάν είπε «όχι» και στην προσφορά της Ουάσινγκτον να εκπαιδευτούν τούρκοι πιλότοι στις ΗΠΑ, με το εύθραυστο επιχείρημα ότι πρέπει να εξοικειώνονται με την τοπογραφία της Τουρκίας. Ο πραγματικός λόγος όμως είναι, σημειώνει η Handelsblatt, ότι οι εκπαιδευόμενοι πιλότοι μπορεί να επηρεασθούν πολιτικά, δεδομένου ότι στις ΗΠΑ ζει εξόριστος ο Μοχάμεντ Φετουλάχ Γκιουλέν, μισητός εχθρός του Ερντογάν (και φερόμενος ως οργανωτής του πραξικοπήματος).

Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα, ο Γκιουλέν φέρεται να είχε μεγάλη επιρροή στην τουρκική πολεμική αεροπορία, ο τέως αρχηγός της μάλιστα, Ακιν Εζτούρκ, δικάζεται στη μαζική δίκη 486 στρατιωτικών, που κατηγορούνται ως υποκινητές του πραξικοπήματος. Ανάμεσα στους κατηγορούμενους και αρκετοί πιλότοι, οι οποίοι κατηγορούνται ότι απογειώθηκαν με F-16 από την αεροπορική βάση Ακιντσί για να βομβαρδίσουν το προεδρικό μέγαρο στην Αγκυρα.

Κατά τον Γενικό Εισαγγελέα της Αγκυρας, το κίνημα Γκιουλέν προσπαθούσε εδώ και χρόνια να ελέγξει την τουρκική πολεμική αεροπορία. Οι γιατροί του στρατιωτικού νοσοκομείου Γκιούλχανε διαπίστωναν προβλήματα υγείας σε υποψήφιους πιλότους, όρασης ή καρδιακά, αποκλείοντάς τους και ενέκριναν άλλους του δικτύου Γκιουλέν. Kάποιοι τώρα καλούνται να επανεξεταστούν προκειμένου να αντικαταστήσουν τους απολυθέντες, γράφει η «Yeni Safak»

Η τουρκική κυβέρνηση προσπαθεί επίσης να προσελκύσει πιλότους της πολιτικής αεροπορίας να ενταχθούν στη πολεμική. Μόνο στην Turkish Airlines εργάζονται 800 πρώην πιλότοι της πολεμικής αεροπορίας. Μόνο 50 εξ αυτών όμως, έκαναν τη σχετική αίτηση. Η εξήγηση είναι ότι η αμοιβή τους στην πολεμική αεροπορία είναι 3.000 δολάρια, ενώ στην πολιτική πολύ περισσότερα.

Μπροστά σε αυτή την κατάσταση ο Ερντογάν επέβαλε νομοθετικά την υποχρεωτική παραμονή των πιλότων της πολεμικής αεροπορίας από 10 σε 18 χρόνια και μάλιστα αναδρομικά, με αποτέλεσμα οι πιλότοι που μεταπήδησαν πρόσφατα στην πολιτική αεροπορία να καλούνται τώρα να επιστρέψουν στα πιλοτήρια των τουρκικών μαχητικών.

 

Πηγή protagon
Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο