Advertisement

Ανοικτή επιστολή ενός Θεολόγου προς τον Άγιο Κυθήρων

Γράφει ο Νικόλαος Εμμ. Παπαδάκης Θεολόγος, Διδάκτωρ Δογματικής

1.856

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απαξίωση για έναν Ιεράρχη από την εξής φράση που ακούγεται στη Σύνοδο κάθε φορά που στέλνει μια μακροσκελή επιστολή για την Ουκρανία: «έλα μωρέ, του Κυθήρων είναι». Πώς άραγε νοιώθει ο Μητροπολίτης Κυθήρων για αυτό που κατάφερε; Πώς να νοιώθουν οι γεροντάδες του και κυρίως ο Ύδρας Ιερόθεος; Διότι για τον Θεσσαλιώτιδος Κωνσταντίνο δεν θα μιλήσω. Αδίκως διώχθηκε αλλά τη λέξη «υπακοή και ταπείνωση στη Σύνοδο» δεν την έμαθε ποτέ. Όπως και οι λοιποί εκδιωχθέντες, αδάμαντες όλοι της τότε Ιεραρχίας, που όμως σήκωσαν (σχεδόν όλοι) τη σημαία του ανένδοτου αγώνα με αποτέλεσμα τα στερνά τους να μην τιμήσουν τα πρώτα. Θα μου πει κανείς «μα ξέρεις εσύ χριστιανέ μου πώς θα μας κρίνει ο Θεός;» προφανώς όχι! Αλλά ούτε ο Κυθήρων ξέρει! Ούτε ο γνωστός επαναστάτης-ποιητής παπάς του που μόλις 4 χρόνια με το ράσο την έχει δει Παπαφλέσσας και τιμητής των πάντων. Μεγάλοι Άγιοι της Εκκλησίας έκαναν υπακοή και υπομονή και αγίασαν. Ο Άγιος Νεκτάριος το πιο τρανταχτό παράδειγμα που ο Άγιος Κυθήρων γνωρίζει καλά τόσα χρόνια στη Μητρόπολη Ύδρας. Δεν έκανε επανάσταση, δεν ξεσήκωσε τα πλήθη, δεν έγινε γραφικός φωνασκώντας και ωρυόμενος. Υπέμεινε, προσευχήθηκε και στο τέλος δικαιώθηκε, πρώτα στον Ουρανό και μετά στη γη.

Επί της ουσίας τώρα. Ο Μητροπολίτης Κυθήρων δεν είναι τυχαίος. 15 χρόνια Δεσπότης, με θητεία δίπλα σε μεγάλης αξίας Ιεράρχες και με σημαντική λειτουργική και κηρυκτική πείρα. Όταν ο Χριστόδουλος συναίνεσε στην επισκοποίησή του, το έκανε κυρίως γιατί του το ζήτησε τόσο ο Ύδρας Ιερόθεος όσο και ο τότε Κυθήρων Κύριλλος, ένα διαμάντι της Ιεραρχίας που δυστυχώς έφυγε νωρίς και τον οποίο ο Χριστόδουλος σεβόταν πολύ. Ο Χριστόδουλος ήξερε. Ήξερε και για τον Κυθήρων και για τον Αιτωλίας. Ήξερε ότι εκφράζουν ακραίες απόψεις ενίοτε, είχε όμως την πεποίθηση ότι εντός του σώματος της Ιεραρχίας θα λειτουργούσαν ως σύνολο και όχι ως μονάδες. Τελικά έσφαλε. Διορθώνονται τα λάθη; Όχι αλλά μπορούν εν μέρει να επουλωθούν. Πως; Με τις Συνοδικές Αποφάσεις. Είναι σίγουρο ότι η Σύνοδος δεν μπορεί να συνεχίσει να ανέχεται τα λιβελλογραφήματα του Αγίου Κυθήρων. Αρκετά. Μας «έπρηξε» κατά το κοινώς λεγόμενον. Ειδικά με την Ουκρανία. Και δίκιο να έχει, πρέπει να σταματήσει. Πρέπει να υπακούσει στη Σύνοδο. Πρέπει να ζητήσει συγνώμη από τον Πατριάρχη για τα όσα έχει κατά καιρούς γράψει και πει, να σκύψει να του φιλήσει τα πόδια. Και αν θέλει να μείνει στην ιστορία, να τον καλέσει τον Παναγιώτατο να συλλειτουργήσουν στη Μυρτιδιώτισσα. Και να εξομολογηθεί στο Μαρτυρικό Πατριαρχικό Ωμόφορο τους προβληματισμούς και τους ενδοιασμούς του για το Ουκρανικό και για οποιοδήποτε άλλο θέμα. Ενώπιος ενωπίω με τον Πρώτο της Ορθοδοξίας. Χωρίς κανένα μεσάζοντα. Ο Πατριάρχης, ο Κυθήρων και το Άγιον Πνεύμα στο Ιερό της Μυρτιδιώτισσας. Και είμαι σίγουρος ότι μετά από αυτό θα αναπαυθεί πολύ ψυχικά.

Άγιε Κυθήρων κουράσατε. Κουράσατε το ποίμνιό σας, τους αδελφούς σας Αρχιερείς, τους Χριστιανούς. Κουράσατε πολύ. Είσθε Επίσκοπος στη μικρότερη Μητρόπολη της Ελλάδος και δημιουργείτε τον μεγαλύτερο θόρυβο. Αλλά δεν είναι μόνον αυτό. Τελικά αρχίζουμε να αμφιβάλουμε και για τις θεολογικές σας γνώσεις. Διότι αυτά που λέτε για την πανδημία, τις μάσκες και τα εμβόλια μόνο σε σχολαστικιστές της Δύσης αρμόζουν. Είναι δυνατόν να πιστεύετε ότι μέσα σε ένα Ναό δεν μεταδίδεται ο ιός; Αν ισχύει η απόψή σας, τότε δώστε μας μια πειστική απάντηση στο εξής ερώτημα: γιατί η φωτιά καίει το Ναό και ο σεισμός τον γκρεμίζει; Απαντήστε μας. Γιατί οι ιερείς και οι αρχιερείς ασθενούν και πεθαίνουν; Γιατί έχουν τροχαία ατυχήματα; Γιατί σπάνε το πόδι τους; Η χειροτονία ενός κληρικού και τα εγκαίνια ενός Ναού δεν είναι ασφάλεια ζωής της INTERAMERICAN! Η Θεία Χάρη δεν λειτουργεί εκβιαστικά «Θεέ θα με προφυλάξεις επειδή κοινωνάω!». Αυτό είναι ο ορισμός του φαρισαϊσμού! Εάν οι καθηγητές σας στο Αριστοτέλειο σας δίδαξαν ότι μέσα στους Ναούς δεν κολλάνε οι ασθένειες τότε μάλλον κάτι δεν σας δίδαξαν σωστά.

Άγιε Κυθήρων δεν ζείτε στο 1950. Δεν απευθύνεστε στη νεολαία Μεταξά ούτε στο ΣΩΤΗΡΑ και τη ΖΩΗ του 1960. Ζούμε στο 2021! Δεν μπορείτε να μέμφεστε τη νεολαία για τις προγαμιαίες σχέσεις, τουλάχιστον όχι με τον τρόπο που έχετε επιλέξει. Δεν μπορείτε να ασχολείστε με το φαίνεσθαι όταν το «είναι» της διοικούσας Εκκλησίας πάσχει και η σιωπή σας επί αυτού είναι διαρκής.

Πώς θα φέρετε τη νεολαία στην Εκκλησία; Με την αυστηρότητα και την επίπληξη; Με τον υψηλό τόνο της φωνής; Με την εμμονή σας σε ζητήματα τυπικά όπως η νηστεία και την σιωπή σας στα ουσιώδη; Τί έχετε να πείτε για το ναρκομανή, τον αμόρφωτο, τον παραβατικό, τον ομοφυλόφιλο και αυτόν που συζεί εκτός γάμου, εκτός από το να τους επιτιμήσετε αυστηρά; Πώς θα τους σώσετε; Πώς θα τους φέρετε στο Ναό; Θα περιοριστείτε μόνο στο να τους πείτε «είστε αμαρτωλοί, μετανοήστε»; Μα έτσι δεν θα καταφέρετε τίποτα.

Θαυμάζουμε το αφιλοχρήματον, το ηθικόν, το ανιδιοτελές, το φιλακόλουθο του χαρακτήρα σας, εξυμνούμε το τριμμένο σας ράσο. Όμως οι εμμονές σας σε ορισμένα ζητήματα και ο τρόπος που επιλέγετε να τις εκφράσετε εν τέλει θα έχουν τεράστιες επιπτώσεις και σε εσάς και στο ποίμνιό σας, αλλά και στους λιγοστούς Ιερείς σας που είναι ήδη στιγματισμένοι ανά το πανελλήνιο. Η παράδοση για την οποία μιλάτε δεν είναι κάτι το στατικό. Δεν είναι θέσφατο. Η παράδοση είναι κάτι που εξελίσσεται, αλλάζει, μεταποιείται ανάλογα με τις εποχές. Κάποτε παράδοση ήταν οι πολυέλαιοι με «έλαιον» ή κεριά. Μετά ήρθε το ηλεκτρικό ρεύμα. Κάποτε παράδοση ήταν τα χειρόγραφα, μετά ήρθε η τυπογραφία και η μαζική παραγωγή. Κάποτε παράδοση ήταν τα μουσικά βιβλία του Πέτρου του Πελοποννησίου και του Στεφάνου Λαμπαδαρίου, μετά ήρθε το iPad. Κάποτε παράδοση ήταν το κόκκινο κρασί από το πατητήρι του χωριού, τώρα είναι το συσκευασμένο ΝΑΜΑ. Κάποτε οι Ιερείς έφτιαχναν καρβουνάκια από τα ξύλα, τώρα έχουμε έτοιμα! Θα κατηγορήσετε τον ιερέα που αξιοποιεί την σύγχρονη τεχνολογία ως μη παραδοσιακό; Έχετε δει πόσο πολύ έχει «εισβάλει» η τεχνολογική εξέλιξη στον Άθωνα; Είναι παραδοσιακό άραγε το ασανσέρ; Και όμως υπάρχει σε πλείστες μονές του Όρους. Μήπως ο Θεός θα απορρίψει από τη Βασιλεία Του όσους το χρησιμοποιούν; Αστεία πράγματα Δέσποτά μου. Η παράδοση δεν είναι δόγμα. Αλίμονο.

Μιλήσατε για τα εμβόλια Άγιε Κυθήρων. Με τί γνώσεις; Ποιός σας έδωσε το δικαίωμα να λαμβάνετε θέση για θέματα αμιγώς ιατρικά; Ποιός σας έχρισε προστάτη της δημόσιας υγείας; Διχάσατε το λαό σας σε υποστηρικτές των εμβολίων και αρνητές. Ιερέας σας σύμφωνα με δημόσιες αναφορές λέει στο κήρυγμά του πως όσοι έκαναν εμβόλιο θα πεθάνουν σε 5 μήνες. Είναι σε γνώση σας ή όχι; Αν ναι γιατί δεν τον τιμωρήσατε; Δεν έχετε καμία δουλειά να ασχολείστε με θέματα άσχετα με τη δογματική και τη θεολογία. Τα εμβόλια και η μάσκα είναι ιατρικά θέματα. Πήγατε ποτέ να εκκλησιαστείτε σε Ναό Νοσοκομείου; Στον Άγιο Ανδρέα του Ευαγγελισμού στον Θεολόγο του ΝΙΜΤΣ; Όλοι οι πιστοί φοράνε μάσκα εδώ και χρόνια. Είναι άθεοι; Είναι ολιγόπιστοι; Για όνομα του Θεού. Δηλαδή ένας εργάτης που βάφει ένα ναό δεν πρέπει να φορέσει μάσκα για τις αναθυμιάσεις από τη μπογιά; Δεν κινδυνεύει από τα χημικά επειδή είναι μέσα στο ναό; Πού τα είδατε αυτά τα πράγματα; Σε ποιο Ευαγγέλιο; Σε ποια δογματική;  

Για να τελειώνουμε με την περιπτώσή σας. Από τη στιγμή που μνημονεύετε της Ιεράς Συνόδου είστε ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ να τηρείτε τις αποφάσεις της. Χωρίς καμία απολύτως παρέκκλιση. Πώς γίνεται να μνημονεύετε την Ι.Σ. και να μην υπακούτε στα κελεύσματά της; 2 μέτρα και 2 σταθμά; Προσέξατε Άγιε Κυθήρων. Από τα Κύθηρα στους ΓΟΧ ο δρόμος είναι πολύ μικρός και ας περνάει από το Κίεβο! Αποφασίστε πριν αποφασίσουν άλλοι για εσάς διότι τότε “τα στερνά δεν θα τιμούν τα πρώτα”.

 

Νικόλαος Εμμ. Παπαδάκης

Διδάκτωρ Δογματικής

Ιωάννινα

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο