Αυτά είναι τα νέα μεγάλα οδικά έργα στην Ελλάδα
Οι αυτοκινητόδρομοι άλλαξαν τον οδικό χάρτη της χώρας μας, ωστόσο χρειάζονται νέα έργα που θα ολοκληρώσουν τις οδικές υποδομές.- του Δημήτρη Μπαλή
Δεν αποτελούν προεκλογικές εξαγγελίες. Όλοι, ανεξαρτήτως πολιτικών τοποθετήσεων, συνηγορούν στο γεγονός ότι η Ελλάδα έχασε πολλές δεκαετίες μένοντας πίσω στις οδικές υποδομές. Δεδομένου, επίσης, ότι ολοκληρώθηκαν οι αυτοκινητόδρομοι, παρά την οικονομική κρίση και με αρκετή καθυστέρηση, αποτελεί επιτακτική ανάγκη τα επόμενα μεγάλα έργα που είτε έχουν προγραμματιστεί, είτε σχεδιάζονται, να προχωρήσουν άμεσα.
Σύμφωνα με τον Εμμανουήλ Βράιλα, αντιπρόεδρο της Hellastron, της εταιρείας που έχει υπό τη σκέπη της τους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους και τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, ο οποίο μίλησε στο 3ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων είναι από τα σημαντικότερα επιτεύγματα της χώρας. Με μήκος πάνω από 2.000 χιλιόμετρα, δημιούργησαν ένα σύγχρονο και ασφαλές περιβάλλον για τις οδικές μετακινήσεις.
Επιπρόσθετα, σκιαγράφησε τα επόμενα βήματα του Συνδέσμου, που έγκεινται στην ολοκλήρωση των απαιτούμενων οδικών επεκτάσεων για την Εξυπηρέτηση των συνδυασμένων μεταφορών. Ενδεικτικά:
Της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω και σύνδεση με την Λεωφόρο Σχιστού και μέσω αυτής με το λιμάνι του Πειραιά.
Της Α.Ο. προς τη Ραφήνα και το Λιμάνι του Λαυρίου και την σύνδεση με το Ελληνικό
- Τον νέο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Υλίκη
- Την επέκταση της Ιόνιας Οδού από Ιωάννινα προς την Κακκαβιά, και της σύνδεσής της με το λιμάνι του Αστακού και το Αγρίνιο
- Του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος και Καλαμάτα – Μεθώνη
- Του Βόρειου τμήματος του Ε65 (Τρίκαλα-Εγνατία)
- Του Βόρειου Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ)
- Της Υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος
Του τμήματος Λάρισας-Καρδίτσας-Τρικάλων
Ο Εμμανουήλ Βράιλας, στάθηκε ιδιαίτερα στην ολοκλήρωση των απαιτούμενων υποδομών για την υποστήριξη του αναγκών της έξυπνης κινητικότητας, που βρίσκεται προ των πυλών της χώρας μας, όπως χαρακτηριστικά καθίστανται η εγκατάσταση σταθμών ταχυφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλο το δίκτυο της Hellastron και τις υποδομές εξυπηρέτησης επαγγελματιών οδηγών όπως ασφαλείς χώροι στάθμευσης και ανάπαυσης.
Οσον αφορά στη συνεισφορά της Hellastron στην Οδική Ασφάλεια, περισσότερα από 20 Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας λειτουργούν σε 24ωρη βάση, 365 ημέρες το χρόνο. Για το περιβόητο Σύστημα δορυφορικών διοδίων, σχολίασε ότι μπορεί να επιτευχθεί μέσω της αξιοποίησης της υπάρχουσας εμπειρίας των λειτουργών των αυτοκινητόδρομων και των διαθέσιμων υποδομών των συστημάτων ηλεκτρονικής είσπραξης διοδίων που χρησιμοποιούν σήμερα το δίκτυο της HELLASTRON. Παράλληλα, χρειάζεται ενσωμάτωση του νέου συστήματος διοδίων στο υφιστάμενο σύστημα διοδίων, για την ομαλή μετάβαση στο νέο σύστημα ελεύθερης ροής καθώς και υποστήριξη της ανάπτυξης του περιβάλλοντος για την αντιμετώπιση θεμάτων που σχετίζονται με την λειτουργία του συστήματος (ταυτοποίηση ελληνικών και ξένων οχημάτων, αστυνόμευση, ανάκτηση διοδίων, διαχείριση παραβάσεων, κατανομή εσόδων, εγγυήσεις εσόδων, κλπ.)
Καταλήγοντας, οι εταιρείες παραχώρησης, που κατασκεύασαν, λειτουργούν και εκμεταλλεύονται τους αυτοκινητοδρόμους, δαπανούν σε επενδύσεις 89 εκατ. ευρώ, ακόμη 186 εκατ. για τη λειτουργία και την οδική συντήρηση, καθώς 158 εκατ. το χρόνο, για ΦΠΑ.