Advertisement

«Τρικλοποδιά» της Υ.Π.Α. στην επέκταση του αεροδρομίου

724

Αρκετό μελάνι έχει χυθεί εδώ και αρκετά χρόνια σχετικά με την επέκταση του διαδρόμου απο/προσγείωσης στο αεροδρόμιο Κυθήρων. Μετά από προσπάθειες δύο χρόνων και απίθανων γραφειοκρατικών εμποδίων ακόμη και για ασήμαντες λεκτικές λεπτομέρειες η Υ.Π.Α. εδέησε και ενέκρινε την προμελέτη και πέρσι ξεκίνησε η διαδικασία από την Περιφέρεια για τη δημοπράτηση των κανονικών μελετών προϋπολογισμού 400.000 ευρώ.

Τόσο καιρό όμως το έργο στο στάδιο της προμελέτης είχε βαλτώσει εξ αιτίας της επιμονής της Υ.Π.Α., η οποία έχει εκπρόσωπό της σε όλη τη διαδικασία, κάτι ασφαλώς αναγκαίο, αφού έχει τη σχετική τεχνογνωσία εν προκειμένω.

Όμως, εδώ πέταξαν και μία πεπονόφλουδα και μάλιστα άγνωστο για ποίο λόγο. Πριν την δημοπράτηση συντάσσεται ένα τεύχος προεκτίμησης αμοιβής, δηλαδή ένα τεύχος στο οποίο περιγράφονται αναλυτικά οι μελέτες που θα εκπονηθούν, γίνεται μία προεκτίμηση του κόστους τους και λοιπά τεχνικά ζητήματα. Το τεύχος αυτό πήγε στην ΥΠΑ για έγκριση και ο προηγούμενος Διοικητής κ. Λιντζεράκος (πρόσφατα αντικαταστάθηκε από τον κ. Δριτσάκο) εξέδωσε μια απόφαση που μάλλον δεν υπάρχει προηγούμενό της.

Η απόφαση 936/07-03-2019 λέει το εξής: «Εγκρίνουμε τη μελέτη με τίτλο «Μελέτη Σκοπιμότητας και Γενικού Σχεδίου Ανάπτυξης για την Επέκταση του Διαδρόμου Προσγειώσεως στον Κρατικό Αερολιμένα Κυθήρων» με τον όρο της έκδοσης περιβαλλοντικής αδειοδότησης για τα προτεινόμενα έργα πριν την ανάθεση εκπόνησης των απαραίτητων μελετών». Δηλαδή οι φωστήρες της ΥΠΑ έλεγαν το εξής: πρώτα θα πάρετε περιβαλλοντική αδειοδότηση για τα έργα και μετά θα αναθέσετε τις μελέτες, στις οποίες θα προβλέπονται τα έργα για τα οποία θα πάρετε περιβαλλοντική αδειοδότηση!

Πρωτοφανές! Εάν αυτός ο όρος δεν ετέθη ως «νάρκη» με σκοπό –άγνωστο γιατί- να μην προχωρήσει το έργο, μήπως μπορεί κάποιος από τους φωστήρες που συνέταξαν ή υπέγραψαν το έγγραφο να μας πει τι άλλο σκοπό εξυπηρετεί;

Θέτει ως όρο ο κ. Λιντζεράκος (εκλεκτός του κ. Σπίρτζη προφανώς) να εκδοθεί Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για τα προτεινόμενα έργα ΠΡΙΝ όμως ανατεθούν οι μελέτες που θα τα προτείνουν! Μα για ποία έργα θα εκδοθεί η ΑΕΠΟ αν πρώτα δεν τα γνωρίζουμε; Πρώτα κάνεις τις μελέτες που προβλέπουν πολύ συγκεκριμένα έργα, χωροθετήσεις κ.λπ. και επί αυτών των προτάσεων των μελετών εκδίδεται η περιβαλλοντική αδειοδότηση. Αν το κάνεις ανάποδα δεν έχει νόημα, διότι εφόσον δεν υπάρχουν μελέτες, τί περιβαλλοντική αδειοδότηση θα ζητήσεις; Να υποθέσουμε ότι πρόκειται για ακόμα μια προσπάθεια των γνωστών καρεκλοκένταυρων της ΥΠΑ να μην προχωρήσουν τα έργα στο Αεροδρόμιο των Κυθήρων ή να είμαστε βέβαιοι ότι αυτός ήταν ο σκοπός αυτού του απίθανου όρου;

(Πάσα εξήγηση, πάντως, για εμάς τους αδαείς περί όλων αυτών, δεκτή).

Ας μην ξεχνάμε ότι η ίδια υπηρεσία το 2011 έγραφε προς τον τότε Δήμαρχο κ. Κουκούλη ότι τα έργα επέκτασης του διαδρόμου στα Κύθηρα θα κοστίσουν 30.000.000 ευρώ!!! Ποία μελέτη είχαν κάνει και πώς την κοστολόγησαν αλήθεια (και) τότε; Επί του θέματος αυτού ρωτήσαμε το Δήμαρχο Κυθήρων, ο οποίος μας ανέφερε ότι έχει ήδη μιλήσει με το νέο Διοικητή της ΥΠΑ και το συγκεκριμένο έγγραφο θα διορθωθεί προκειμένου να προχωρήσουν άμεσα οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τις μελέτες του Αεροδρομίου. Ελλάς το μεγαλείο σου….

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΚΥΘΗΡΑΪΚΑ ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 2020

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο